کد خبر: ۷۲۸۷
۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
امروز در نیرو‌های مسلح و ارتش اعتقاد راسخ ما بر این است که ولایت فقیه، صراط مستقیم ما و بالاترین نعمتی است که خداوند ما را از آن بهره‌مند کرده است.

 فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: مقام معظم رهبری به جهاد تبیین امر فرمودند که ارتش جمهوری اسلامی ایران در این زمینه هم پیش قدم بوده است.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از دفاع‌پرس، امیر «کیومرث حیدری»، در پیش خطبه‌های نماز جمعه تهران، اظهار داشت: ۲۹ فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. ارتش در آن روز به اذن الهی و فرمان امام خمینی (ره) در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هویت انقلابی پیدا کرد و امام بزرگوارمان امر فرمودند که در این روز مردم بزرگوار ارتش را گرامی بدارند و ارتش هم در خیابان‌ها به رژه بپردازد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش بیان کرد: این حکم انقلابی و اسلامی حضرت امام (ره) موجب تولد ارتشی ولایی، مکتبی و انقلابی شد که از همان روز نخست، ولایتمدار بودن خودش را در عرصه‌های مختلف به منصه ظهور گذاشته است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش: ولایت فقیه، بالاترین نعمت است

وی تصریح کرد: امروز بار این تکلیف بر عهده ما است که پرچم را از دست ۴۸ هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران و ۴۶ هزار شهید نیروی زمینی به دست گرفتیم و ان شاالله با نگاه به این ستاره‌هایی که آسمان ایران اسلامی را مزین کرده‌اند، راه را گم نکنیم و در مسیر ولایت و ولایت محوری ثابت قدم‌تر بمانیم.

امیر حیدری افزود: امروز آنچه برای نیروی زمینی از اهمیت بالاتر برخوردار است، موضوع ولایی بودن و ولایتمداری است. رهبر معظم انقلاب امر به جهاد تبیین فرمودند که ارتش جمهوری اسلامی ایران در این عرصه پیش قدم بوده است.

نیاز فوری، قطعی و همگانی امروز ما جهاد تبیین است

فرمانده نیروی زمینی ارتش بیان کرد: مقام معظم رهبری جهاد تبیین را به عنوان یک فریضه فوری، قطعی و همگانی اعلام فرمودند. درباره اهمیت جهاد تبیین باید بگویم که نیاز فوری، قطعی و همگانی امروز ما بنا به اوامر رهبر معظم انقلاب، جهاد تبیین است و به دلیل اینکه دشمنان قسم خورده این نظام مواردی را که هویت انقلابی و ارزش‌های اسلامی ما با آن در ارتباط است را نشانه گرفته‌اند و ما باید در عرصه‌ای به نام جهاد تبیین مانند همیشه انقلابی بودن، انقلابی ماندن، ولایی بودن و ولایی ماندن را تبیین کنیم تا این خیال خام دشمن مانند دیگر خیال‌های آنان به نیستی و فراموشی سپرده شود.

وی گفت: اولین و محوری‌ترین هجمه دشمن به اصل ولایت فقیه است و بعد از آن دشمنان به اقتصاد این کشور و فرهنگ جامعه اسلامی و قرآنی ما و همچنین توان دفاعی کشورمان هجمه می‌کنند.

امیر حیدری تصریح کرد: در موضوع اقتصاد و فرهنگ ان شاالله صاحب نظران مربوطه به این موضوع خواهند پرداخت و مانند همیشه ولایتمداری خواهند کرد و با نصب العین قرار دادن شعار امسال مبنی بر تولید، اشتغال آفرین و دانش بنیان گام بلندی در این عرصه بر می‌دارند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش بیان کرد: دو مأموریتی که ما باید در جهاد تبیین دنبال کنیم، در وهله اول تبیین جایگاه ولایت در نیرو‌های مسلح و سپس تبیین توان دفاعی کشورمان است که با عنایت الهی و رهبری‌های، ولی امر مسلمین به آن دست یافته‌ایم.

وی اظهار داشت: ما در نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیرو‌های مسلح با بهره گیری از سوره مبارکه حمد موضوع صراط مستقیم را به خوبی مورد توجه قرار دادیم. در غیاب پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع)، امروز در نیرو‌های مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران نهادینه شده که صراط مستقیم عینی و قابل تجسم امت ما، ولایت فقیه است.

ولایت فقیه بالاترین نعمتی است که خداوند ما را از آن بهره‌مند کرده است

امیر حیدری افزود: اعتقاد ما این است که نعمت عظمای ولایت، مقام معظم رهبری است که خداوند نصیب ما کرده است. امروز در نیرو‌های مسلح و ارتش جمهوری اسلامی اعتقاد راسخ ما بر این است که ولایت فقیه، صراط مستقیم ما و بالاترین نعمتی است که خداوند ما را از آن بهره‌مند کرده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش بیان کرد: در پاسخ به این نعمت خداوند، ما خوب کار کردن و شکرگزاری به درگاه خداوند را وظیفه اصلی خود می‌دانیم و در هر مؤلفه‌ای به آنچه مراد و منظور ولایت فقیه است، اقتدا کنیم.

وی تاکید کرد: در موضوع توان دفاعی هم که در جهاد تبیین باید همه ما به آن مبادرت داشته باشیم، امروز باید این سوال برای ما پیش آید که چرا دشمنان ما توان دفاعی کشورمان را مورد هجمه قرار داده‌اند؟ علت این مسئله آن است که روی این جغرافیای هستی تنها نیروی مسلحی که امروز توانسته است روی پای خودش بایستد و خودکفایی را به منصه ظهور برساند تا در مقابل زیاده گویی‌ها و درشت گویی‌های دشمنان اسلام بایستد، نیرو‌های مسلح و نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران.

به خودکفایی کامل رسیده‌ایم

امیر حیدری اظهار داشت: اقتدار دفاعی به این نیست که مانند کشور‌های حاشیه خلیج فارس، کشور را به انبار باروت و تسلیحات عاریه‌ای غربی‌ها تبدیل کنیم. این اقتدار نیست چرا که استمرار نخواهد داشت بلکه بن مایه توان دفاعی، خودکفایی و داشتن استمرار عملیاتی است که این مسئله در ارتش جمهوری اسلامی ایران از روزی که مستشاران آمریکایی، این کشور را ترک کردند و به زعم خودشان تنها گذاشتند، نیروی زمینی در ۲۳ رسته که چرخه دفاعی آن را تشکیل می‌دهد، توان بالای خود را به منصه ظهور گذاشت. ما امروز در ۲۳ رسته به خودکفایی کامل رسیده‌ایم؛ ۲۳ رسته‌ای که چرخه دفاعی ما را تشکیل می‌دهند و استمرار عملیات را برای ما فراهم می‌کند.

اشراف اطلاعاتی کاملی در مرز‌ها داریم

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: این توان دفاعی با فرامین مقام معظم رهبری محقق شده است. آثار و برکات استمرار در عملیات و روی پای خود ماندن هم در عرصه‌های مختلف به منصه ظهور گذاشته شده است. ما در رزمایش‌ها و حضور در مرز‌های کشور، این موضوع را به خوبی نشان دادیم.

وی بیان کرد: حضور ما در مرز‌ها به معنای این نیست که خطری نظام ما را تهدید می‌کند، بلکه این حضور به معنای اشراف اطلاعاتی بیشتر و آماده به کار نگهداشتن و پای در رکاب نگه داشتن نیرو‌های ما است.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر