کد خبر: ۷۵۲۶
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
واردکنندگان قاچاق نه فقط هزینه‌های گمرکی، مالیات بر ارزش افزوده و ... را پرداخت نمی‌کنند، بلکه با وارد کردن قطعات تقلبی و بی‌کیفیت با جان و مال مردم بازی کرده و سایر قطعات خودرویی را نیز خراب می‌کنند.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازی خودرو کشور گفت: تعداد قطعات و لوازم یدکی خودرویی قاچاق موجود در بازار ۲ برابر میزان واردات رسمی آن‌ها تخمین زده می‌شود و این مساله خطری برای تولید داخل است.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از ایرنا، «آرش محبی‌ نژاد» افزود: واردکنندگان قاچاق نه فقط هزینه‌های گمرکی، مالیات بر ارزش افزوده و ... را پرداخت نمی‌کنند، بلکه با وارد کردن قطعات تقلبی و بی‌کیفیت با جان و مال مردم بازی کرده و سایر قطعات خودرویی را نیز خراب می‌کنند و در یک کلام مخل اقتصاد کلان کشور هستند.

این مقام صنفی خاطرنشان‌کرد: هفته گذشته در پنجمین جلسه مبارزه با کالا‌های قاچاق و تقلبی، گزارش‌های خوبی از برخورد پلیس با عوامل قاچاق و امحای آن‌ها اعلام شد و وزارت صمت با طراحی سامانه‌ای، شناسایی و ردیابی کالا‌های قاچاق را در برنامه دارد.

تعداد لوازم یدکی خودرویی قاچاق ۲ برابر واردات رسمی است

وی اظهار داشت: این طرح در فاز نخست با ۵۵ قلم از اقلام لوازم یدکی خودرو آغاز شده و انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازی خودرو کشور با قدرت از این طرح حمایت خواهد کرد.

محبی‌ نژاد تاکید کرد: تا زمانی که در حوزه عرضه و تقاضا (فروشگاه‌ها و مردم) تشخیص کالای قاچاق ممکن نباشد، این معضل به صورت ریشه‌ای حل نخواهد شد، همچنین در این زمینه رسانه‌ها با آگاهی‌رسانی به عموم جامعه و تشریح طرح و ابزار‌های آن رسالتی خطیر دارند تا از همان ابتدا مردم کالای بی‌کیفیت یا قاچاق خریداری نکنند.

وی گفت: با اجرایی شدن طرح شناسه‌دار کردن کالاها، تولیدکنندگان داخلی و همچنین واردکنندگان مسوول کالای وارد شده به بازار هستند و چنانچه کالا قاچاق بوده یا بی‌کیفیت باشد باید پاسخگو باشند.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌ سازی خودرو کشور همچنین یادآور شد: با توجه به نصب بارکد‌های خاص و ثبت اطلاعات تولیدکنندگان و واردکنندگان در سامانه جامع تجارت، احتمال کپی شدن یا جعل برچسب‌های یاد شده به حداقل می‌رسد.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر