کد خبر: ۷۶۹۵
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳
معاون اجرایی رئیس جمهور:
دولت سیزدهم میلیارد‌ها تومان بدهی را از دولت قبل به ارث برده است، صلاحدید دولت دوازدهم فروش اوراق خزانه که پول آن آینده پرداخت می‌شود، بود و تقریبا اصل و فرع آن برای دولت سیزدهم به ارث رسیده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: تدبیر دولت سیزدهم این است که یارانه‌ها باید مستقیم به مردم داده شود و به فضل الهی این اقدام خداپسندانه با تصویب مجلس و تصمیم دولت در آینده نزدیک روی خواهد داد و در صورتی که قیمت‌ها اصلاح نشود، سرمایه ملی کشور به تاراج خواهد رفت.

به گزارش اکوپل نیوز، «سید صولت مرتضوی» در آیین بزرگداشت مقام معلمان استان یزد افزود: با رویکرد موجود در زمینه یارانه‌ها، چند سالی است که جیب مردم خالی و خزانه کشور به شدت آسیب پذیر شده و این تورم افسار گسیخته که بر کشور حاکم شده، ناشی از همین رویه بوده است.

دولت سیزدهم میلیارد‌ها تومان بدهی از دولت روحانی به ارث برده است/ روزانه ۱۵ هزار لیتر سوخت از کشور قاچاق می‌شود

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: نقش و جایگاه معلمان در جامعه بی بدیل است و مباحثی که امروز مطرح می‌شود، بویژه در مورد افزایش قیمت‌ها که به خصوص معلمان را با مشکل مواجه کرده است، نشان از سیستم معیوب و مدیریت اقتصادی اشتباه در کشور ماست که باید اصلاح شود.

مرتضوی افزود: قیمت جهانی بسیاری از اجناس از ۳۰ تا ۷۰ درصد افزایش داشته و جنگ اوکراین باعث شده امنیت غذایی جهان به مخاطره افتد، علاوه بر آن دولت سیزدهم میلیارد‌ها تومان بدهی را از دولت قبل به ارث برده است، صلاحدید دولت دوازدهم فروش اوراق خزانه که پول آن آینده پرداخت می‌شود، بود و تقریبا اصل و فرع آن برای دولت سیزدهم به ارث رسیده است که بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: دغدغه اول رییس جمهور، معیشت ملت است و با شیب ملایم و اقدامات مناسب اصلاح این روند ادامه خواهد داشت، چون اگر این روند اصلاح نشود در آینده مشکلات بسیار زیادی متحمل خواهیم شد.

مرتضوی ادامه داد: بر اساس آمار‌های رسمی روزانه ۱۵ هزار لیتر سوخت از کشور قاچاق می‌شود که این سوخت به کشور‌های عربی که روی مخزن نفت و گاز مستقر شده اند می رود، لذا تدبیر دولت آن است که یارانه باید به صورت مستتقیم به مردم داده شود و به فضل خداوند این اقدام انجام خواهد شد.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر