کد خبر: ۷۸۱۲
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
برخی افراد جلساتی با هم گرفتند و توطئه کردند و به بهانه حل یک مشکل شخصی، پدرم را به سوئد کشاندند تا به این وسیله او را بازداشت کنند.

مجید نوری فرزند حمید نوری جزئیاتی از پرونده سازی علیه پدر خود را در سوئد بیان کرد.

به گزارش اکوپل نیوز، مجید نوری فرزند حمید نوری با حضور در برنامه جهان آرا در بیان جزئیاتی از پرونده سازی علیه پدر خود گفت: پدر بعد از انقلاب وارد سیستم قضایی می‌شوند، در ابتدا نگهبان بودند و بعد کار‌های حسابداری و مالی و سپس کار‌های دفتری انجام می‌دادند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سطح مالی که وجود داشت سطح خیلی خوبی نبود و ایشان تمایل داشتند که بتوانند درآمد بهتری داشته باشند، حدود سال ۷۰ از سیستم قضایی جدا و وارد کار آزاد می‌شوند، مدتی کار ساختمان سازی می‌کردند و بعد هم در شرکتی مشغول به کار شدند که پانزده، شانزده سالی است که کارمند این شرکت بخش خصوصی هستند.

نوری تصریح کرد: زمانی که پدرم در سوئد بازداشت شد حدود ۲۷ سال بود که از سیستم قضایی جدا شده بود و در بخش خصوصی مشغول به کار بود. ایشان به دعوت دوست خود و به بهانه حل یک مشکل شخصی به سوئد رفت. برخی افراد جلساتی با هم گرفتند و توطئه کردند و به بهانه حل یک مشکل شخصی، پدرم را به سوئد کشاندند تا به این وسیله او را بازداشت کنند.

فرزند حمید نوری درباره بهانه دولت سوئد برای بازداشت پدر خود گفت: گروهی که این طراحی را انجام دادند عنوان کردند که ایشان شخصیت خیلی مهمی بوده است.

فرزند «حمید نوری»: برخی افراد توطئه کردند و به بهانه حل یک مشکل، پدرم را به سوئد کشاندند

پیام تبریکی که مدرک جرم علیه حمید نوری شد

وی ادامه داد: یکی از موضوعات خیلی پررنگ در دادگاه این بود که چرا آقای رئیس جمهور به شما پیامک تبریک سال نو فرستاده است (پیام تبریک سال نو آقای روحانی به همه ایرانیان) بنابراین شما شخصیت مهمی هستید و این پیامک به عنوان مدرک جرم در نظر گرفته شده است.

نوری در خصوص نحوه بازداشت پدر نیز بیان کرد: پدرم در دادگاه تعریف می‌کرد که به محض باز شدن درب هواپیما ۸ پلیس قوی هیکل، دستگیرش کرده اند و اجازه تماس با سفارت ایران را هم نداده و بلافاصله بازجویی را شروع کرده اند. اولین تماس ایشان با خانواده حدود ۸ ماه بعد و آن هم در حد ۷ یا ۸ دقیقه بود.

نوری افزود: همان شخصی که پدرم را برای رفتن به سوئد فریب داده بود، با ما تماس گرفت و خبر دستگیری اش را داد و از ما خواست عکس‌های ۳۰ سال پیش پدر را برای او ارسال کنیم و در واقع می‌خواستند سناریو سازی کنند، چون پرونده دستگیری خالی بود. دادگاهی که مبتنی بر شهادت است و‌ شهادت هم با فرافکنی و پخش عکس ایشان بعد از دو سال شروع شده بود علی رغم همه هماهنگی‌هایی که صورت گرفته بود، حدود ۱۸۰ تناقض داشت.

اولین ملاقات با پدر ۲۵ ماه بعد از بازداشت بود

وی با بیان اینکه تا به امروز حدود ۳۰ ماه است که ایشان در سلول انفرادی هستند گفت: دفعه اول که برای دیدار پدرم رفتیم، دو هفته معطلمان کردند و بدون اینکه یک دقیقه پدر را ببینیم به ایران برگشتیم، دادگاه که شروع شد باز هم اجازه ملاقات نداند و اولین ملاقات ما با پدر ۲۵ ماه بعد از بازداشت بود، آن هم در سوئد که ادعای حقوق بشر را دارد.

نوری بیان کرد: دادگاه پدرم دو هفته در آلبانی (مقر منافقین) برگزار می‌شود تا برخی اعضای منافقین که بسیاری از آن‌ها مدرک هویتی و اجازه تردد در اتحادیه اروپا را ندارند، بتوانند شهادت بدهند.

پسر حمید نوری با بیان اینکه منافقین با اتوبوس و به عنوان شاهد یا حامی به دادگاه آورده می‌شدند، گفت: سر ساعت از آن‌ها پذیرایی می‌کردند آن‌ها هم یک‌ساعت شعار می‌دادند و ساعت ۴ هم ساعت کاری آن‌ها تمام می‌شد و به کمپ‌هایی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده بود می‌رفتند.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر