کد خبر: ۷۸۴۵
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸
مدیرکل صنایع نساجی وزارت صنعت:
صادرات فرش ماشینی ایران هم‌اکنون دارای رتبه پنجم است که با توجه به روزآمد بودن ماشین‌آلات این صنعت، باید تلاش کرد در جایگاه اول تا سوم قرار گیرد.

مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات فرش ماشینی ایران هم‌اکنون دارای رتبه پنجم است که با توجه به روزآمد بودن ماشین‌آلات این صنعت، باید تلاش کرد در جایگاه اول تا سوم قرار گیرد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از ایرنا، افسانه محرابی شامگاه سه‌شنبه در ششمین همایش ملی صنعت فرش ماشینی ایران در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان، چالش اصلی و مهم صنعت فرش ماشینی کشور را صادرات دانست و تاکید کرد: باید به تولید دانش‌بنیان صادراتی در این صنعت دست یابیم.

فرش ماشینی رتبه پنجم صادرات ایران را دارد

وی افزود: از ۹۳۳ واحد تولید کننده فرش ماشینی ۱۵ واحد دارای جواز آرندی (خلاقانه) هستند که دانشگاه‌ها برای توسعه و دانش‌بنیان کردن این واحد‌ها به کمک صنعت بشتابند.

مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر لزوم ارتباط بیشتر دانشگاه و صنعت، اظهار داشت: با توجه به نیاز صنایع، باید به پژوهش‌ها و پایانه نامه‌های دانشگاهی امتیاز‌هایی داده شود تا در این مسیر قرار گیرند که بتوان به سمت واحد‌های دانش‌بنیان گام برداریم.

وی وجود تعداد زیادی کارخانه‌های فرش ماشینی کوچک را از دیگر مشکل‌های صادرات این صنعت در کشور بیان و اضافه کرد: این مشکل باید با کمک سازمان توسعه تجارت رفع شود.

محرابی تاکید کرد: تمامی واحد‌های صنعت فرش ماشینی به خصوص واحد‌های بزرگ باید با هدف افزایش صادرات این صنعت به سمت فعالیت‌های خلاقانه هدایت شوند و در این راه از دانش‌آموختگان نخبه دانشگاهی بهره گرفته شود.

وی ادامه داد: برای توسعه صادرات فرش ماشینی، بخش خصوصی باید منافع خودش را در راستای منافع ملی ببیند و دولت نیز حمایت واقعی از تولیدگنندگان و بخش خصوصی داشته باشد تا با همدلی، یکپارچگی و وفاق بین بخش‌های خصوصی و دولتی این صنعت به جایگاه اصلی‌اش برسد.

مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: از افزون بر ۷۰ کشوری که هدف صادرات کشور هستند، ۸۴ درصد صادرات ایران فقط به کشور‌های اطراف صادر می‌شود که باید صادرات به تمامی کشور‌ها بیشتر شود.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر