کد خبر: ۷۹۳۸
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
افرادی که در این طرح شرکت نکنند به عنوان اتباع غیر مجاز تلقی می‌شوند و باید کشور را ترک کنند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: طرح سرشماری اتباع افغانستانی فاقد مدرک که در ایران حضور دارند، به ویژه اتباع وارد شده پس از تحولات اخیر آن کشور، تا ۱۷خرداد امسال ادامه خواهد داشت و تمدید نمی‌شود.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از وزارت کشور؛ صادق رضادوست افزود: آن دسته از اتباع افغانستانی فاقد مدرک که تاکنون نتوانسته‌اند در طرح‌های سرشماری شرکت کنند، برای بهره مندی ازبرگه اقامت موقت که فعلا به مدت ۶ ماه است، هر چه سریع‌تر برای ثبت نام به دفاتر پیشخوان دولت در سراسر کشور مراجعه کنند.

وی ادامه داد: طرح سرشماری اتباع جدیدالورود از ۲۲ فروردین امسال آغاز شد و تا ۱۷ خردادماه ادامه دارد، اما پس از آن تمدید نمی‌شود.

وزارت کشور: اتباع خارجی که در طرح سرشماری شرکت نکنند باید کشور را ترک کنند

هشدار به اتباع فاقد کارت اقامت

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور تاکید کرد: افرادی که در این طرح شرکت نکنند به عنوان اتباع غیر مجاز تلقی می‌شوند و باید کشور را ترک کنند.

رضادوست خاطرنشان کرد: بنابراین توصیه می‌شود همه اتباع فاقد مدرک اقامتی، مهاجرین و پناهجویان جدیدالورود برای دریافت تسهیلات اقامتی، با استفاده از این فرصت و شرکت در طرح سرشماری، برگه اقامت موقت خود را دریافت کنند.

وی اظهار کرد: تمام اتباع افغانستانی فاقد مدرک در همه استان‌های ایران، اعم از ممنوعه و غیر ممنوعه به غیر از (استان‌های سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی) می‌توانند به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و نسبت به ثبت نام در طرح مذکور اقدام کنند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور تصریح کرد: با توجه به اینکه حضور اتباع خارجی در استان‌های ممنوعه مجاز نیست، تاکید می‌کنیم اتباع مذکور پس از ثبت نام در طرح سرشماری اتباع افغانستانی فاقد مدرک، یکی از استان‌های مجاز و مجاور را برای اقامت و اسکان انتخاب کنند، در غیر این صورت فرد غیرمجاز تلقی شده و باید کشور جمهوری اسلامی ایران را ترک کند.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر