کد خبر: ۸۱۰۲
۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
ورزش ایران ۳ هزار سال و ورزش معاصر ایران یک قرن قدمت دارد و نباید بزرگان ورزش ما گوشه عزلت بنشینند.

مراسم رونمایی از سردیس چهره‌های ماندگار ورزش ایران حسن غفوری فرد، اکبر ترکان، محمدرضا یزدانی خرم و ابوالقاسم فارسی با حضور جمعی از مسئولان، مدیران و پیشکسوتان ورزش کشور امروز (یکشنبه ۸ خرداد) در محل سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک، سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید بر انسانیت و اخلاق و معرفت در ورزش گفت: امروز این مکان مقدس منور به حضور پیشکسوتان، بزرگان و قهرمانان ایران زمین است که ما به وجود این عزیزان افتخار می‌کنیم اگر امروز ورزش ایران هویت دارد، به خاطر ریشه‌هاست. مبادا رسم و فرهنگ ایرانی را فراموش کنیم؛ فرهنگ ما پیام دارد وا ین است که ایرانی یعنی انسانیت و معرفت و اخلاق و احترام و فرزندان‌مان نباید احترام به بزرگان را فراموش کنند.

سید رضا صالحی امیری: نباید بزرگان ورزش ما گوشه عزلت بنشینند

وی ادامه داد: ورزش ایران 3 هزار سال و ورزش معاصر ایران یک قرن قدمت دارد و نباید بزرگان ورزش ما گوشه عزلت بنشینند. تمام تلاش ما در این ۴ سال این بود که نشان دهیم ورزش ایران تبار دارد و این سالن نمادی از تبار ورزش ایران است.

باید از تک تک سرمایه‌های ورزش کشور تقدیر و از سردیس‌شان رونمایی شود. البته ما از شخص تجلیل نمی‌کنیم بلکه از فضلیت و انسانیت تجلیل می‌کنیم تا بگوییم ما به دنبال شخصیت می‌گردیم تا به نسل جوان معرفی کنیم. به همین خاطر ۱۰ تالار تعریف کردیم تا تمامی کسانی که در یک قرن اخیر در ورزش ایران خدمت کردند را به همه معرفی کنیم.

وی تاکید کرد: این آغاز، بدون پایان است. ورزش ۲ ساحت سکو و سکه، و پهلوانی را داراست. اما عنصر اصلی ورزش، ترویج روح پهلوانی است و ما قهرمانی که انسانیت و فضیلت دارد را به رسمیت می‌شناسیم.

در پایان با حضور حسن غفوری فرد و خانواده‌های اکبر ترکان، محمدرضا یزدانی خرم و ابوالقاسم فارسی از سردیس‌ها رونمایی شد.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر