کد خبر: ۸۳۸۷
۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۸
قرار نیست با او دیداری داشته باشم. من برای شرکت در یک اجلاس بین‌المللی می‌روم و او هم قرار است در آن جا باشد.

پس از گمانه‌زنی‌های بسیار در مورد چندوچون اولین سفر جو بایدن در مقام ریاست جمهوری آمریکا به منطقه خاورمیانه و حرف و حدیث‌ها در مورد زمان سفر وی به عربستان و احتمال دیدار با محمد بن سلمان ولیعهد این کشور، جو بایدن امروز شخصاً موضع خود در این باره را توضیح داد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از یورونیوز، جو بایدن روز جمعه ۱۷ ژوئن (۲۷ خرداد) در مورد سفر ماه آینده خود به منطقه خاورمیانه گفت که قرار نبوده با این مقام عربستان سعودی دیدار دوجانبه داشته باشد بلکه تنها ممکن است وی را در حاشیه یک «اجلاس بین‌المللی» ببیند.

بایدن در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسیده بود در سفر به عربستان چگونه با موضوع جمال خاشقجی کنار خواهد آمد گفت: «قرار نیست با او دیداری داشته باشم. من برای شرکت در یک اجلاس بین‌المللی می‌روم و او هم قرار است در آن جا باشد.»

جو بایدن: در سفر به عربستان قرار نیست با بن سلمان دیدار رسمی دوجانبه داشته باشم

پیش‌تر نیویورک‌تایمز در مورد این سفر گفته بود که بایدن در ریاض با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان دیدار می‌کند و همچنین ملاقاتی با سایر رهبران کشور‌های عربی از جمله مصر، اردن، عراق و امارات خواهد داشت.

در بحبوحه اخبار سفر بایدن به خاورمیانه، شهرداری واشنگتن روز چهارشنبه گذشته نام خیابان روبه‌روی سفارت عربستان در پایتخت آمریکا را به نام جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی به قتل رسیده به دست مأموران حکومت ریاض تغییر داد.

حاضران در مراسم تغییر نام خیابان منتهی به سفارت عربستان در واشنگتن، ضمن انتقاد از دیدار احتمالی بایدن با بن سلمان آن را موید نادیده‌گیری «تعهد بایدن برای دفاع از حقوق بشر در سراسر جهان» دانستند.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر