کد خبر: ۸۴۹۳
۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
از ابتدای استفاده از پابند‌های الکترونیکی در کشور تا کنون حدود ۱۴ هزار زندانی از این امکان بهره‌مند شدند.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: امروز در قوه قضاییه با بهره‌گیری از فناور‌های نوین محدودیت زمانی و مکانی از بین رفته است و ایرانیان خارج از کشور می‌توانند در دادرسی‌های آنلاین شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار اکوپل نیوز، محمد کاظمی فرد در نشست خبری امروز (چهارشنبه یکم تیرماه) گفت: تنها ۲۵ درصد زندانیان به صورت فیزیکی به محل دادرسی اعزام می‌شوند و مراحل دادرسی مابقی این افراد به صورت برخط انجام می‌شود.

کاظمی فرد درباره استفاده از پابند‌های الکترونیکی گفت: از ابتدای استفاده از پابند‌های الکترونیکی در کشور تا کنون حدود ۱۴ هزار زندانی از این امکان بهره‌مند شدند که فقط در سال گذشته ۶۹۰۰ زندانی از پابند‌های الکترونیکی استفاده کردند.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه درباره ملاقات خانواده زندانیان با زندانی یادآور شد: خانواده زندانی با مراجعه به دفاتر الکترونیک می‌تواند درخواست را داشته باشد و دفاتر با زندان موضوع را تنظیم می‌کند و هر دو طرف در موعد مقرر حاضر می‌شوند و ملاقات انجام می‌شود. این امر در حال انجام است و تبعات خوبی داشته است.

در ۱۵ استان کشور در دفاتر خدمات الکترونیک امکان این امر فراهم شده که خانواده زندانی با زندانی بصورت الکترونیکی ملاقات کنند و کاری جدید است.

معاون قوه قضاییه: ۲۵ درصد زندانیان به صورت فیزیکی به محل دادرسی اعزام می‌شوند/ ۱۴ هزار نفر از پابند‌های الکترونیکی استفاده کردند

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان این که بیش از ۹۳ ابلاغ‌های قضایی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود بیان کرد: در سال گذشته حدود دو میلیون گواهی عدم سوء پیشینه صادر شده است که ۳۰ درصد از این گواهی‌ها به صورت کاملا خودکار صادر شده است.

کاظمی فرد با اشاره به موضوع ثبت اموال و دارایی مقامات مسئول اظهار کرد: تاکنون بیش از ۸۰ درصد مسئولان اطلاعات خود را در سامانه دارایی مقامات مسئول ثبت کرده اند و سامانه زیر نظر اداره کل اصل ۱۴۲ قانون اساسی قرار دارد که این کار را برعهده دارند.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان این که بانک اطلاعات مجرمان متواری در اختیار بانک‌ها قرار می‌گیرد گفت: بانک مجرمان متواری تهیه شده و در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد تا بانک‌ها بتوانند از اطلاعات مجرمان متواری مطلع شوند و در این زمینه اقدامات خوبی با همکاری بانک مرکزی انجام شده است همچنین بانک اطلاعات محکومیت‌های مالی نیز در اختیار بانک‌ها قرار خواهد گرفت.

کاظمی فرد همچنی گفت: هر ممنوع الخروجی که توسط قوه قضاییه صورت می‌گیرد پیامک ممنوع الخروجی به فرد ارسال می‌شود و در پنجره واحد قوه قضاییه امکان استعلام ممنوع الخروجی هم وجود دارد و پرونده‌های محرمانه در اختیار قاضی است.

معاون قوه قضاییه با اشاره به رونمایی از پنجره واحد در هفته قوه قضاییه اظهار داشت: در این پنجره تمام خدمات الکترونیکی دستگاه قضایی به صورت یک جا با اختصاص پنل های تخصصی در اختیار مردم قرار دارد و در حال حاضر ۲۰ خدمت قضایی و حقوقی به مردم ارائه می شود.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر