- آلمان، فرانسه و بریتانیا: آمادهایم مکانیسم ماشه را علیه ایران فعال کنیم
- فرمانده کل سپاه: ما منطق سیاسی قوی برای جنگیدن داریم
- سپاه پاسدران در مورد تحولات سوریه بیانیه صادر کرد
- شریف نظام مافی: اگر توافق سیاسی انجام شود شاهد شکوفایی اقتصادی خواهیم بود
- سرقت ۴۲ میلیون دلار از سفارت ایران در سوریه صحت ندارد
- معاون بانک مرکزی: بازار ارز تجاری با هدف تکنرخی شدن ارز از ۲۶ آذر عملیاتی میشود
- رهبر انقلاب: مناطق تصرفشده سوریه آزاد خواهد شد
- حقوق گمرکی واردات موبایل مشخص شد/گوشی بالای هزار یورو ۳۰ درصد تعیین شد
- دونالد ترامپ: مجوز سرمایهگذاری تا یک میلیارد دلار سریعا صادر میشود
- عوارض واردات خودرو در سال آینده ۶۰ درصد تعیین شد
- میزان مالیات بر خانههای لوکس در سال ۱۴۰۴ تعیین شد
- خودکشی ۳ برادر جوان در تهرانپارس تهران
- ۴۵ سالگی علی کوچولو شخصیت معروف برنامه کودک دهه ۶۰
- همتی: باید همه ابزارهای لازم برای تحقق رشد اقتصادی را به کار بگیریم
- اولین محموله خودروهای وارداتی در بوشهر تخلیه شد
- رئیس قوه قضاییه: ممکن است در این روزها شیطنتها بیشتر شود
رئیس سازمان سینمایی: ۸۰ درصد خانوادههای مذهبی و انقلابی ما به سینما نمیروند
رئیس سازمان سینمایی گفت: مردم از حضور در دستگاههای دولتی برای دیدن فیلم پرهیز میکنند و اقبال آنها به سینماهای خصوصی است.
به گزارش اکوپل نیوز به نقل از سازمان سینمایی، نشست شورای اداری دستگاههای فرهنگی و هنری استان کرمانشاه با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان امور سینمایی، امروز (۱ تیرماه) برگزار شد.
در این نشست محمد خزاعی ضمن تایید برخی مشکلات در سینما گفت: در حوزه سینما با مشکلات اساسی مواجه هستیم، اما باید به این نکته توجه داشت که امکان اجرایی شدن درخواستها در سطح استان تا چه حدی مقدور است.
وی با ابراز خرسندی از اهتمام و همافزایی مسئولان استان در این حوزه، اظهار کرد: مخاطبان سینما در کل کشور ۱۰ تا ۱۲ درصد جمعیت را تشکیل میدهند که معادل ۷ الی ۸ میلیون نفر از جمعیت کشور را شامل میشود.
خزاعی، مشکل اساسی صنعت سینمای کشور را کمبود مخاطب عنوان کرد و گفت: اگر همه سالنها و مجتمعهای فرهنگی را مجهز کنیم باید به این مسئله نیز توجه شود که در جذب مخاطب و رونق سینماها چگونه میتوان اثرگذار بود.
رئیس سازمان سینمایی اظهار داشت: مردم از حضور در دستگاههای دولتی برای دیدن فیلم پرهیز میکنند و اقبال آنها به سینماهای خصوصی است.
وی با اشاره به کمیت مخاطبان سینما افزود: در حال حاضر بنابر دلایل مختلف ۸۰ درصد خانوادههای مذهبی و انقلابی ما به سینما نمیروند مگر اینکه آثاری مانند موقعیت مهدی یا بدون قرار قبلی بر روی پرده باشد.
رئیس سازمان سینمایی با تأکید بر چاره اندیشی در خصوص جذب مخاطبان و رونق بخشیدن به سالنهای سینما، تصریح کرد: یادمان باشد مخاطب دوست دارد مضامین و مفاهیم دلخواه خود را در یک سالن مدرن تماشا کند.
وی ادامه داد: اگر ۴ سالن سینمایی مدرن در استان کرمانشاه داشته باشید استقبال مخاطب خیلی بیشتر خواهد بود. چرا که تجربه مشابه در استانهای دیگر نشان داده است با ورود بخش خصوصی و احداث سالنهای سینمایی مجهز و به روز، فضای مخاطبان نیز متحول میشود.
وی با بیان اینکه تولید محتوای هدفمند و موثر و تربیت نیروی انسانی مسئلهای بسیار اساسی است، گفت: مجهز کردن سالن سینما، صرفا این نیست که ما پرده سینماها را افزایش دهیم چرا که باید بخش خصوصی وارد کار شود. سینماسازی به مثابه صنعت نیز باید با زنجیره اقتصاد جامعه و درآمدزایی پیوند داشته باشد.
وی با بیان اینکه کشور ما با جمعیت ۸۰ میلیونی تنها ۶۰۰ سالن سینما دارد، گفت: ایجاد سالن سینمایی در همه شهرستانهای دارای ۵۰ هزار جمعیت از برنامههای سازمان سینمایی در ۴سال آینده است. این در حالی است که براساس ارزیابیهای صورت گرفته ۲۵۵ شهرستان فاقد سالن سینما هستند.
خزاعی یادآور شد: از لحاظ زیرساختی در حوزه سینما خیلی عقب هستیم و بر این قضیه واقفیم که سالنهای استاندارد باعث جذب مخاطب خواهند شد.
وی استان کرمانشاه را جزو نهمین استان دارای بیشترین مخاطب سینما در سال ۱۴۰۰ اعلام کرد و گفت: مردم کرمانشاه علاقهمند به دیدن فیلم هستند و با ورود بخش خصوصی و احداث سینماهای مدرن کرمانشاه جزو استانهای پرمخاطب قرار میگیرد.
درحال حاضر بیش از ۷۰ درصد فروش سینما در چند شهر بزرگ برخوردار از سینماهای مدرن است و سایر شهرستانها ۳۰ درصد مخاطبین سینما را به خود اختصاص میدهند.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: رویکرد ما در سازمان سینمایی حمایت از شرکتهای دانش بنیان و افرادی است که در این حوزه خلاقیت و فناوری دارند. در این راستا آمادگی انعقاد تفاهمنامه و حمایت از شرکتهای دانش بنیان را داریم.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه سینما از سبد خانوادهها حذف شده است، تأکید کرد: تولید محتوای مناسب مسئله بسیار اساسی است که از نان شب برای ما واجبتر است. حتی با پیدایش تکنولوژیهای جدید، تولید محتوا و نیروی انسانی بازهم در درجه اهمیت بالاتری قرار دارد و همه ما درگیر آن هستیم.