کد خبر: ۸۶۳۶
۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
ابعاد درگیری مرزی روز گذشته و شهادت مرزبان جمهوری اسلامی در حال بررسی است و "بازداشت ۲ مرزبان ایرانی از سوی طالبان" صحت ندارد.

سرپرست فرمانداری شهرستان هیرمند گفت: ابعاد درگیری مرزی روز گذشته و شهادت مرزبان جمهوری اسلامی در حال بررسی است و "بازداشت ۲ مرزبان ایرانی از سوی طالبان" صحت ندارد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از تسنیم، میثم برازنده در هیرمند ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت گروهبان یکم «محمد صیادی» از مرزبانان منطقه سیستان، اظهار داشت: این شهید گرانقدر روز گذشته در پی تعرض افراد ناشناس از طریق خاک کشور افغانستان سمت برجک مرزبانی در نقطه صفر مرزی شهرستان هیرمند به شهادت رسید.

فرماندار هیرمند: بازداشت ۲ مرزبان ایرانی از سوی طالبان صحت ندارد

سرپرست فرمانداری شهرستان هیرمند با اشاره به اینکه هویت مهاجمان در دست بررسی است، افزود: در این رابطه اخباری در فضای مجازی در حال انتشار است که این حادثه تلخ را درگیری نیرو‌های طالبان با مرزبانی جمهوری اسلامی ایران تلقی کرده‌اند و این در حالی است که ابعاد حادثه هنوز روشن نشده و موضوع از طریق مراجع امنیتی در حال پیگیری است.

وی با تاکید بر اینکه نیرو‌های غیور مرزبانی پاسخ هرگونه تجاوز مرزی محکم و قاطع خواهند داد، افزود: همچنین خبر دیگری از شب گذشته مبنی بر "بازداشت دو سرباز مرزبانی توسط طالبان" در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است که از اساس شایعه بوده و تکذیب می‌شود.

گروهبان یکم «محمد صیادی» از مرزبانان هنگ مرزی زابل گروهان مرزی هیرمند شامگاه سه‌شنبه در پی درگیری با اشرار مورد اصابت گلوله قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر