کد خبر: ۸۶۶۶
۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
حسن کامرانی فر:
برای این دوره به کمک‌های دولتی نیاز داریم و دنبال این هستیم که یک حامی مالی پیدا کنیم. بیش از یک میلیون یورو برای فیفادی بعدی و ۲ بازی بزرگ نیاز داریم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: مطابق اساسنامه افرادی که در ۱۰ اسفند ۹۹ انتخاب شدند برای چهار سال کار خواهند کرد و طبق اساسنامه اگر رئیس یا اعضای هیئت رئیسه در انتخابات پیش رو تغییر کنند و فرد جدیدی در این پست‌ها برگزیده شود، به مدت ۲ سال و چهار ماه کار خواهند کرد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از ایرنا، حسن کامرانی‌ فر روز جمعه با حضور در برنامه تلویزیونی ورزشگاه، درباره برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال اظهار داشت: مطابق اساسنامه افرادی که در ۱۰ اسفند ۹۹ انتخاب شدند برای چهار سال کار خواهند کرد و طبق اساسنامه اگر رئیس یا اعضای هیئت رئیسه در انتخابات پیش رو تغییر کنند و فرد جدیدی در این پست‌ها برگزیده شود، به مدت دو سال و چهار ماه فعالیت خواهد کرد و بعد از اینکه چهار سال تمام شد مدت ریاست فدراسیون نیز به اتمام خواهد رسید.

بدین ترتیب فرد منتخب مجمع پیش روی فدراسیون فوتبال، برای ۲ سال و چهار ماه در این سمت فعالیت خواهد کرد.

وی درباره خالی بودن پست نایب رئیسی زنان خاطرنشان کرد: مطابق با اساسنامه فدراسیون که صراحتاً اعلام کرده است اگر پستی بلاتصدی یا فردی عزل شود و استعفا دهد یا اینکه فوت کند، می‌توانیم برای آن پست جایگزین انتخاب کنیم.

یک مورد دیگر هم حضور نداشتن چهار جلسه‌ای در جلسات هیئت رئیسه برای اعضا و شش جلسه برای رئیس فدراسیون است. هنوز چهار جلسه هیئت رئیسه برگزار نشده است که شهره موسوی شرکت نکرده باشد.

باید طبق اساسنامه پیش برویم و این اجازه را نداریم که در مورد نایب رئیس زنان و خانم موسوی تصمیم‌گیری کنیم. پرونده او خارج از فوتبال است و اگر ارکان قضایی فدراسیون ورود می‌کردند، ممکن بود قبل از ۷۰ روز وضعیت موسوی هم مشخص شود، ولی الان این موضوع خارج از فدراسیون فوتبال است.

دیدار دوستانه با اروگوئه هنوز قطعی نیست/ بیش از یک میلیون یورو برای فیفادی بعدی و ۲ بازی بزرگ نیاز داریم

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره موسوی و اینکه نیرویی برای نگه داشتن او وجود دارد؟ افزود: نه، چنین نیرویی وجود ندارد. مبنای فدراسیون فوتبال برای توسعه فوتبال است و همه ما برای فوتبال هستیم.

اصل، فوتبال است و ما زیر مجموعه فوتبال هستیم. می‌دانم که چقدر حوزه زنان سختی دارد و نبود موسوی کار را برای ما سخت کرده است.

موسوی حاضر به استعفا نشد و امیدواریم که مشکل او حل شود و به هیئت رئیسه برگردد. اگر جلسات برگزار شود و موسوی چهار جلسه غیبت داشته باشد، می‌توانیم برای جانشینی‌اش تصمیم‌گیری کنیم.

وی درباره انتخاب نواب رئیس توسط رئیس فدراسیون و مشکلاتی که در این بین وجود دارد، گفت: یکی از عواملی که می‌توان درباره آن اتفاقات فدراسیون فوتبال را بررسی کرد همین عدم حضور نواب رئیس است و این موضوع لطمه بزرگی به فدارسیون زده است.

با اتفاقاتی که افتاد دوستان در حال بررسی هستند و پیشنهادات زیادی برای تغییر اساسنامه وجود دارد، ولی باید ابتدا تکلیف رئیس و نواب رئیس اول و دوم مشخص شود. بسیاری از اعضای مجمع پیشنهاد تغییر اساسنامه را دارند.

کامرانی‌فر درباره استعفای رضا سخندان و پریا شهریاری تصریح کرد: سخندان نزدیک به سه ماه است که از فدراسیون فوتبال جدا شده و هیچ شائبه‌ای وجود ندارد. من کاملاً مستقل و بی‌طرف هستم و کار‌ها را پیش می‌برم و به نفع و له کسی اتفاقی نمی‌افتد. تیم ما برای برگزاری مجمع کارش را انجام می‌دهد. نظر شخصی پریا شهریاری بود که استعفا دهد و درباره ارکان کمیته بدوی و استیناف هم هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است.

دیدار دوستانه با اروگوئه هنوز قطعی نیست

وی همچنین درباره بازی دوستانه با اروگوئه در ماه سپتامبر گفت: هنوز قراردادی در این باره امضا نشده است. منبع این خبر رسانه‌های خارجی هستند. در مورد هیچ تیمی اظهار نظر نمی‌کنم. سه یا ۴ گزینه داریم، اما تا زمان قطعی شدن اسامی تیم‌ها را اعلام نمی‌کنیم.

با اتریش هم نمی‌توانیم بازی کنیم، اما برای محل اردو سه گزینه اروپایی داریم که هر کدام بهتر بود، آن را انتخاب خواهیم کرد. در فیفادی قبلی هم با اروگوئه تا مراحل نهایی پیش رفتیم، اما به دلیل مسائل پیش آمده نتوانستیم بازی کنیم، زیرا قرار بود به کانادا و سپس به این کشور برویم که نشد.

به دپارتمان داوری باز نخواهم گشت

پس از استعفای رضا سخندان از سمت سرپرستی دپارتمان داوری، این شائبه مطرح شد که کامرانی‌فر هم نباید دبیرکل فدراسیون باشد و حتی گفته می‌شد به این دلیل جانشین سخندان انتخاب شده که در صورت کنار رفتن از دبیرکلی فدراسیون به عنوان جانشین سخندان باشد.

کامرانی‌فر در این خصوص توضیح داد: روزی که جلسه عزل موقت عزیزی خادم بود ۲ بار استعفا کردم و گفتم فرد جایگزین باید با دبیرکل خودش کار کند. اما مخالفت کردند. حتی بعد از انتخاب ماجدی هم شفاهی استعفا کردم. نظر سرپرست و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون این بود ادامه دهم. شاید به دلیل ارتباط من با فیفا و AFC چنین تصمیمی گرفتند.

دومین دلیلش هم این است که تنها فردی که سرپرست نبود دبیرکل و من بودم. هیچ ائتلافی نکردیم و طبق نظر ماجدی کار را ادامه دادیم.

تا روزی که باشم وظایف خود را انجام می‌دهم و رئیس بعدی شاید بخواهد با دبیرکل خودش کار کند و من هم در قسمت دیگری کار خواهم کرد.

من حسن کامرانی‌ فر هستم و خصوصیت خاصی دارم که همه می‌دانند. هیچ وقت از دبیرکلی به دپارتمان داوران باز نمی‌گردم. جایگاه و شأن خود را می‌دانم و مطمئن باشید اگر دبیرکل نباشم به دپارتمان هم نخواهم رفت.

ماجدی برای حضور در انتخابات نیازی به استعفا ندارد

وی درباره اینکه آیا ماجدی برای نامزد شدن پست ریاست فدراسیون فوتبال باید استعفا بدهد یا خیر خاطرنشان کرد: در اساسنامه به این بند اشاره نشده که هر کدام از اعضای هیئت رئیسه در صورتی که بخواهند برای پست دیگری نامزد شوند، باید از سمت فعلی خود استعفا بدهند.

زمانی هم که چنین چیزی در اساسنامه اشاره نشده نمی‌توانیم در موردش نظر بدهیم. ماجدی باید در مورد ثبت نام؛ توضیح دهد و تا الان صحبتی با من نشده است، اما مطابق اساسنامه احتیاجی به استعفا کردن ندارد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره شائبه‌هایی که درباره اعضای مجمع و همین‌طور نمایندگان باشگاه‌ها وجود دارد، اظهار داشت: ۷۰ روز قبل از برگزاری مجمع باید اسامی اعضا مجمع اعلام تا دعوت‌نامه‌ها ارسال شود. براساس اساسنامه، نمایندگان باشگاه کسانی هستند که مسابقات‌شان تمام شده باشد.

بنای ما برای مسابقات لیگ دسته دوم، مسابقات فصل گذشته است که البته یکی از تیم‌های لیگ دو به لیگ یک صعود کرده است و به سال گذشته استناد کردیم و سه نماینده از لیگ دو در مجمع داریم. اساسنامه دقیقاً ذکر کرده است که قبل از ۷۰ روز هر لیگی که تمام شده باشد نمایندگانش می‌توانند جزو اعضای مجمع باشند.

وی درباره منع قانونی حضور بازنشستگان در فدراسیون و سازمان لیگ توضیح داد: سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال مجزا هستند. براساس اساسنامه یک نهاد مستقل هستیم. رای دیوان هم برای فدراسیون فوتبال آمده است که شامل نهاد دولتی نمی‌شود.

فدراسیون فوتبال به این دلیل که منابع دولتی دارد باید قوانین دولتی را هم رعایت کند و مطابق با قوانین رئیس فدراسیون، دبیرکل و خزانه‌دار نمی‌توانند بازنشسته باشند. صراحتا این سه نفر اعلام شده‌اند و در هیئت رئیسه کسانی داریم که بازنشسته باشند. تا زمانی که فدراسیون فوتبال منابع دولتی دارد باید از قوانین پیروی کند.

نیاز به یک میلیون یورو

کامرانی‌فر همچنین درباره تناقض در صحبت‌های اسکوچیچ و ماجدی پیرامون دیدار دوستانه با تیم‌های بزرگ برای تیم ملی فوتبال ایران گفت: برگزار نشدن دیدار دوستانه با تیم‌های بزرگ به دلیل ناتوانی فدراسیون نیست، برنامه‌ریزی کرده بودیم که یک بازی خوب برگزار کنیم و قرار بود به کانادا برویم و سه بازی برگزار کنیم. بعد از اینکه بازی با کانادا لغو شد با توجه به بعد مسافت مقرر شد که دیدار‌های دیگر هم برگزار نشود.

برای فیفادی بعدی برنامه‌ریزی می‌کنیم که بازی با تیم‌های قوی برگزار کنیم و هم فدراسیون و هم سرمربی تیم ملی کاملاً با یکدیگر هماهنگ هستند و به محض اینکه بازی‌ها نهایی شود اعلام خواهد شد.

وی درباره منابع مالی مورد نیاز فدراسیون فوتبال تصریح کرد: برای این دوره به کمک‌های دولتی نیاز داریم و دنبال این هستیم که یک حامی مالی پیدا کنیم. بیش از یک میلیون یورو برای فیفادی بعدی و ۲ بازی بزرگ نیاز داریم. نزدیک به ۷۰۰ هزار دلار ۲ تیمی که می‌خواهیم با آن‌ها بازی برگزار کنیم، از ما خواسته‌اند، چون ما باید برای میزبانی از تیم‌ها هم برنامه‌ریزی کنیم و به محض اینکه نهایی شود اعلام خواهد شد.

غرامت لغو دیدار با کانادا

کامرانی‌فر درباره میزان غرامتی که فدراسیون فوتبال می‌تواند از فدراسیون فوتبال کانادا بابت لغو بازی دوستانه بگیرد بیان داشت: بندی در قرارداد برای این مسئله (غرامت) وجود دارد. بازی در فیفادی را از دست دادیم و موقعیت خوبی برای تیم ملی از دست رفت.

تیم حقوقی فدراسیون فوتبال روی این موارد کار می‌کند. صرفاً بحث ما ضرر مالی نیست. کمی زمان‌بر است، ولی جلساتی داشته‌ایم و وزارت ورزش و جوانان و تیم حقوقی با هماهنگی هم در حال انجام کار‌ها هستند.

اعزام تیم امید به بازی‌های کشور‌های اسلامی

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره وضعیت تیم امید و تیم‌های پایه گفت: سرمربیان نوجوانان، جوانان و امید مشخص هستند و مهدوی‌کیا نیز به کارش در تیم امید ادامه می‌دهد.

تیم امید به‌زودی به جای تیم ملی راهی بازی‌های کشور‌های اسلامی در ترکیه خواهد شد. یکی از تیم‌هایی که در مسابقات زیر ۲۳ سال با تیم زیر ۲۱ سال حاضر شد، تیم ایران بود. شاید در دیدار‌های دوستانه محدودیت داشته باشیم، ولی از این سه بازی در مسابقات زیر ۲۳ سال استفاده کردیم.

به نظرم، تصمیم خوبی از سوی فدراسیون گرفته شد که تیم ایران مانند کشور‌های ژاپن، ازبکستان و ... با تیم زیر ۲۱ سال در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرد.

شفاف‌سازی مالی و مشکل مجوز حرفه‌ای

وی درباره بحث تعیین سقف قرارداد‌ها برای باشگاه‌ها از سوی سازمان لیگ عنوان کرد: یکی از موارد مهمی که مسئولان AFC در بحث مجوز حرفه‌ای در نظر می‌گیرند، موضوع شفاف‌سازی مالی است. اگر این شرایط پیش برود و باشگاه‌ها با قرارداد‌هایی که می‌بندند، شفاف‌سازی مالی نداشته باشند، برای مجوز حرفه‌ای به مشکل خواهند خورد.

هیئت رئیسه سازمان لیگ بحث قرارداد‌ها را بررسی کرد و پس از آن تصمیم گرفت موضوع سقف قرارداد را ابلاغ کند. سقف قرارداد می‌تواند بازدارنده از یکسری موضوعات باشد. در گذشته دیدیم سقف قرارداد نبود و چه اتفاقی افتاد.

سقف قرارداد در گذشته باعث شد یکسری از بازیکنان به خارج از کشور و کشور‌های عربی بروند. من قرارداد ۲۹ میلیاردی با یک بازیکن را برای ۲ فصل را هم شنیده‌ام.

مدیران عامل باشگاه‌ها می‌توانند در این بحث حضور داشته باشند. من موافق سقف قرارداد‌ها هستم، چون باید به غیر از جامعه فوتبال به بخش‌های دیگر جامعه نیز توجه شود. پس از اینکه یکسری از قرارداد‌ها مشخص شد، سازمان لیگ تصمیم به اتخاذ سقف قرارداد‌ها گرفت تا پیشگیری کند.

قول حضور در تیم ملی از سوی باشگاه‌ها، کاری غیراخلاقی است

کامرانی‌فر درباره اظهارات محمد مومنی، عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال مبنی بر قرار دادن آپشن حضور در تیم ملی در قرارداد بازیکنان و تأیید این ادعا از سوی او گفت: مدیران عامل برخی باشگاه‌ها آپشنی در قرارداد بازیکنانی که قرار است به جام جهانی بروند، گذاشته‌اند.

فیفا به باشگاه‌های بازیکنانی که در جام جهانی شرکت می‌کنند، پاداش می‌دهد. گویا باشگاهی بوده که به بازیکنش وعده داده است اگر فیفا پاداشی در نظر گرفت آن را به شما پرداخت می‌کنیم.

متأسفانه در قرارداد‌ها آمده است که اگر بازیکنی به اردوی تیم ملی دعوت شود، به آپشن‌های قراردادش اضافه می‌شود، اما اینکه این موضوع را به سرمربی، کادر فنی تیم ملی یا فدراسیون فوتبال ربط بدهند، کاری غیراخلاقی است که مورد تأیید ما نیست.

وی درباره پرونده شکایت بازیکنان و مربیان خارجی از باشگاه‌های ایرانی تأکید کرد: باشگاه‌های ما منابع مالی کمی دارند، چون بحث‌هایی مثل کپی رایت رعایت نمی‌شود. مسیری که برای فوتبال ما ترسیم شده است، خوب نیست. یکسری از باشگاه‌ها، چون می‌دانند منابع مالی وجود دارد شاید تصور می‌کنند نباید تلاشی برای جذب دیگر منابع داشته باشند. از باشگاه‌های ما آمار بگیرید که چند باشگاه ورزشگاه اختصاصی و تشکیلات حرفه‌ای دارند. باشگاه‌ها روی این مسائل کار نکرده‌اند که شاید یکی از دلایلش عدم ثبات مدیریتی است.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره حضور مربیان و بازیکنان خارجی در فوتبال ایران بیان داشت: فدراسیون فوتبال برای حضور خارجی‌ها تصمیم خوبی گرفت و از باشگاه‌ها خواسته ضمانت بدهند.

کامرانی‌فر در پایان درباره اینکه چرا فدراسیون کارگزار مالی ندارد، تصریح کرد: متأسفانه به خاطر اتفاقاتی که در فوتبال ما افتاد این پروسه با تأخیر انجام شد. ماه گذشته کار‌های قانونی را انجام و فراخوان دادیم و منتظر هستیم شرکت‌ها ورود کنند. این موضوع نیاز به مصوبه هیئت رئیسه دارد و، چون به رسمیت نرسید، به مشکل خوردیم. هر چند با همه گره‌هایی که وجود دارد، فدراسیون برای اعزام تیم‌ها و برنامه‌ریزی‌ها برای تیم‌های پایه کارش را جلو می‌برد. به هر حال باید بپذیریم که نمی‌توانیم از اساسنامه بگذریم و باید به آن استناد کنیم.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر