کد خبر: ۹۲۹۲
۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸
ما هر موقع شرایط فراهم باشد میزبان تماشاچیان زن در ورزشگاه‌ها خواهیم بود.

وزیر ورزش و جوانان گفت: همه فدراسیون‌ها، انجمن ها، باشگاه‌ها و در راس آن‌ها وزارت ورزش و جوانان همکاری می‌کنند و هیچ کس به دنبال مقصر نیست. ما یک تکلیف قانونی داریم که باید به بهترین شکل انتخابات کمیته ملی المیپک را برگزار کنیم.

به گزارش اکوپل نیوز، سید حمید سجادی در حاشیه دیدار فینال والیبال قهرمانی زیر ۱۸ سال آسیا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کسب مقام نایب قهرمانی در این مسابقات برای ایران کمتر از قهرمانی نیست. به بازیکنان و کادر فنی این مقام و کسب سهمیه جهانی را تبریک می‌گویم، چون این جایگاه واقعا ارزشمند است. خوشحالیم امروز این میزبانی به بهترین شکل به پایان رسید.

سجادی گفت: همه ما دوست داشتیم تیم ایران قهرمان شود، اما همان طور که دیدید هر تیمی که در همه پست‌ها بهتر و هماهنگ‌تر باشد نتیجه به نفعش خواهد شد. به ژاپن هم تبریک می‌گویم که عنوان قهرمانی را به دست آورد. در مسابقات جوانان نیز که به میزبانی بحرین همزمان امروز برگزار شد با ژاپن بازی داشتیم که برنده دیدار بودیم.

هر موقع شرایط فراهم باشد تماشاچیان زن به ورزشگاه‌ها می‌آیند

وی تصریح کرد: تیم والیبال بانوان نیز امروز موفق شد تیم قدرتمند کره را در فیلیپین شکست دهد که جای خسته نباشید به همه مجموعه تیم دارد. امیدوارم که تیم نوجوانان را با سرمایه‌گذاری، برنامه‌ریزی و تدارک بیشتر راهی مسابقات جهانی کنیم. برخی مواقع باخت باعث تجربه و مایه پیروزی‌های بعدی است.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به برد ژاپن مقابل تیم ملی کشورمان افزود: میانگین قد بازیکنان ما از ژاپن بالاتر بود، ولی مشخص است که تدارکات آن‌ها بیشتر از ما بود، اما ما میزبان بودیم و دوست داشتیم در کشورمان قهرمان شویم، اما ورزش همین است.

او در پاسخ به این سوال که حمایت وزارت ورزش و جوانان از فدراسیون والیبال در آینده چگونه خواهد بود گفت: قول می‌دهم بیشتر و بهتر از قبل از نظر کمی و کیفی باشد.

سجادی در مورد انتخابات کمیته ملی المپیک و اینکه صالحی‌امیری گفته اگر به تعویق بیفتد مقصر وزارت است افزود: وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک دو تیم همکار و مدیریتی در ورزش هستند. هیچ وقت به خودم اجازه نمی‌دهم بگویم چه کسی مقصر است. همه فدراسیون‌ها، انجمن ها، باشگاه‌ها و در راس آن‌ها وزارت ورزش و جوانان همکاری می‌کنند و هیچ کس به دنبال مقصر نیست. ما یک تکلیف قانونی داریم که باید به بهترین شکل انتخابات برگزار شود.

وی افزود: در جلسه‌ای که امروز در آموزش و پرورش داشتیم خبرنگاری پرسید انتخابات بدمینتون چه می‌شود؟ در جواب گفتم چهار سال قانونی تمام شده و فردا مجمع آن برگزار می‌شود و در آن مجمع تصمیم گرفته می‌شود که چه کسی سرپرست شود. مجمع رای می‌دهد و دوره سرپرستی آغاز می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که در صورت برگزار نشدن انتخابات فدراسیون بدمینتون مجمع انتخاباتی کمیته المپیک از وجاهت خواهد افتاد ادامه داد: نه مجمع انتخاباتی المپیک به یک فدراسیون المپیکی مربوط نیست و هنوز فرصت داریم. ریاست فدراسیون که ۴ سالش تمام شده باید سرپرست برای آن انتخاب کنیم. حالا اینکه انتخابات کمیته با اتمام دوره بدمینتون یکی شده بدشانسی کار است.

وی در مورد برگزاری یا برگزار نشدن انتخابات کمیته ملی المپیک گفت: بایستی روز انتخابات برسد و آن روز دقیقا مشخص می‌شود. خواهش می‌کنم این پیش داوری‌ها را نکنید. همه شما باتجربه هستید و انتظار صحبت‌های پخته‌تری دارم. درباره بدمینتون پرسیدید پاسخ دادم، اما برخی رسانه‌ها متفاوت منعکس می‌کنند.

وی در مورد بودجه فدراسیون والیبال گفت: حتما بودجه کل فدراسیون‌ها جوابگوی نیاز آن‌ها نیست منتهی ما هم یک بضاعت داریم. برحسب آن بضاعت معاون قهرمانی، معاون مالی و روسای فدراسیون‌ها کارشناسی می‌کنند و به یک عدد و رقم می‌رسند و در نهایت تفاهم می‌شود. منتهی فدراسیونی مثل والیبال از سایر منابع هم بهره‌مند می‌شود. مقداری به هنر فدراسیون‌ها و نوع رشته هم بستگی دارد. والیبال سازو کار راحت‌تری دارد و داورزنی هم هیچ موقع فشار و گله خاصی از وزارت نداشته است.

وی گفت: می‌دانیم که کجا و در چه شرایطی باید بیشتر در خدمت فدراسیون‌ها باشیم. امیدواریم در سال جدید نسبت به افزایش بودجه والیبال تجدید نظر شود. خیلی از رشته‌ها مثل والیبال تیمی هستند و یک سفر معمولی حتی داخلی هزینه زیادی دارد و قابل مقایسه با سال گذشته نیست. ما هم نسبت بودجه‌ای که افزایش داشتیم آنهم ۹ درصد بوده در خدمت آن‌ها خواهیم بود.

وی در مورد فدراسیون سوارکاری هم گفت: برای سوارکاری هم جلسه‌ای داشتیم، مذاکراتی شد و در حال بررسی هستیم و نتیجه را اعلام خواهیم کرد.

سجادی در پاسخ به این سوال که برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها الزام وجود دارد یا خیر گفت: باز هم این مطلب را دوباره بررسی کردم با فدراسیون فوتبال صحبت کردیم. مسئول بین المللی هم توضیحاتی دادند. این الزام و این که از بیرون برداشت شده که الزام یا اجبار است تعهدی است که در سال‌های گذشته همکاران ما، وزیر قبلی یا دوستان قبلی فدراسیون تفاهمی با مراجع بین‌المللی کردند. امضایی شده و قبول کردند که این اتفاق بیفتد. ما هم تاکنون با رفتار و اعمال نشان دادیم که هر کجا که توان و شرایط استاندارد و صحیح فراهم بوده امکاناتی از قبیل پارکینگ و فضای استقرار زنان حضور داشتند. پیشنهاد شده الان که لیگ شروع شده تا پایان لیگ برنامه ریزی کنیم تا این تعهد محقق شود و این اتفاق قرار نیست از بازی اول اتفاق بیفتد.

وی خاطرنشان کرد: ما هر موقع شرایط فراهم باشد میزبان تماشاچیان زن در ورزشگاه‌ها خواهیم بود. در بیرون از کشور تبلیغ می‌شود که ایران علاقه‌مند نیست که زنان در استادیوم‌ها باشند یا یک موج اسلام هراسی راه می‌اندازند، اما امروز در مسابقه والیبال دیدید که زنان در ورزشگاه بودند. اتفاق خاصی هم نیفتاد، چون شرایط بود و هماهنگی‌ها انجام شده بود.

وی گفت: برنامه ریزی می‌کنیم که هر موقع استادیوم آزادی شرایطش را داشت تماشاچی زنان را در این استادیوم خواهید دید.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر