کد خبر: ۸۷۲۳
۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
برخی استانداران به عنوان رییس کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر موضوع قاچاق اشراف کافی ندارند.

برخی استانداران به عنوان رییس کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر موضوع قاچاق اشراف کافی ندارند.

به گزارش اکوپل نیوز، علی مؤیدی خرم‌آبادی در پایان نشست یک‌ روزه دبیران کمیسیون‌های برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان‌های سراسر کشور با گرامیداشت سالروز صدور فرمان رهبر معظم انقلاب در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ارج نهادن به مقام شامخ شهدای مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن آرزوی توفیق روزافزون برای تلاشگران عرصه جهاد اقتصادی از حضور و مشارکت فعال دبیران کمیسیون‌های استانی در این نشست قدردانی کرد.

مؤیدی مشکلات مربوط به فرایند مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان‌ها را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: اگر استانداران بر موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشراف داشته باشند مشکلات مربوط به این حوزه در استان‌ها بدون ارجاع به ستاد مرکزی در کمیسیون‌های استانی حل خواهد شد.

برخی استاندارن بر موضوع قاچاق اشراف کافی ندارند

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه جایگاه و مسؤولیت حساس دبیران کمیسیون‌های استانی آسیب‌پذیری فراوانی دارد گفت: باید دقت نظر کافی در همه ارتباطات وجود داشته باشد، همواره در هر موضوعی که در کمیسیون‌های استان‌ها مطرح می‌شود زمینه فساد وجود.

وی خطاب به دبیران کمیسیون‌های استانی گفت: انتظار داریم با تلاش و اهتمام مضاعف در مراقبت و صیانت از کارکنان دبیرخانه و دستگاه‌های عضو در مباحث تخصصی از مشورت ستاد مرکزی استفاده شود. مبادا ناخودآگاه با صدور یک دستور اشتباه مسیر پرونده‌ای به انحراف کشیده شود.

مؤیدی با توصیف مجموعه ستاد مرکزی و کمیسیون‌های استانی به مثابه یک خانواده اظهار داشت: هرگاه عضوی از یک خانواده دچار آسیب شود همه خانواده از آن آسیب تأثیر می‌پذیرند.

وی با تأکید بر اشراف اطلاعاتی دبیران بر استان در ابعاد مختلف جغرافیایی، امنیتی و اجتماعی در تبیین انتظارات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: با شناخت کامل و تحلیل درست در مورد مسائل و مشکلات استان ضمن اولویت بندی در مواجهه با رفتارها، روش‌ها و شگردها، راه‌کار‌های جدید و خلاقانه‌ای برای پیشگیری و مقابله طراحی کنید.

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ظرفیت‌های متنوع استان اعم از ستاد اقتصاد مقاومتی، شورای تأمین و کمیته‌های رسمی و قانونی اشاره کرد و گفت: در استان‌های مرزی در شرق و غرب کشور، کارویژه‌هایی ایجاد شده است که باید به صورت بهینه از ظرفیت آن استفاده شود.

مؤیدی گفت: بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، دستورالعمل ۹ ماده‌ای رییس جمهوری چارچوب مأموریتی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را مشخص می‌کند که شاه‌بیت کار ما در استان‌ها است.

وی ادامه داد: کمیسیون‌های استانی در سفر‌های استانی رییس جمهوری علاوه بر آمادگی برای پاسخگویی، برای مشکلات به ویژه در مناطق مرزی مصوبات خاص داشته باشند.

برخی استاندارن بر موضوع قاچاق اشراف کافی ندارند

رییس ستاد با بیان اینکه الحاقات و اصلاحات قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تنها بخشی از مشکلات را حل می‌کند گفت: منتظر مراجعه دستگاه‌ها نمانید و با مطالبه از دستگاه‌ها پویایی کمیسیون را به طور ملموس نشان دهید.

مؤیدی در بیان دیگر انتظارات خود گفت: جلسات مستمر با استاندار، ائمه جمعه و جماعات و مدیران دستگاه‌ها برای تبیین مبارزه با قاچاق کالا راه‌گشا است.

وی به تأثیرگذاری و اهمیت سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند اشاره کرد و گفت: سامانه یک بستر و زیرساخت است که فرایند را شفاف معرفی می‌کند. سامانه به خودی خود قاچاق را صفر نمی‌کند.

رییس ستاد همچنین پیگیری موضوعات کوله‌بری، کالای ملوانی، انسداد مرز، سامانه‌ها و در صورت امکان اقدام برای حل مشکل از طریق ارتباط و تفاهم با استان‌های همجوار در آن سوی مرز‌ها را خواستار شد.

مؤیدی در پایان بر مقاومت در مقابل خواسته‌های بی‌جا، عدم انحراف از مسیر ضوابط و قوانین، پرهیز از انعطاف‌پذیری بیش از حد، تجلیل از شهدا، ارتباط مستمر با خانواده‌های معظم ایشان و تقدیر از کارکنان نمونه و عوامل مؤثر در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز تأکید کرد.

همزمان با بیستمین سالروز صدور فرمان رهبر معظم انقلاب در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز نشست مشترک دبیران کمیسیون‌های برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان‌های سراسر کشور با رییس و معاونان ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در محل این ستاد برگزار شد.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر