کد خبر: ۸۸۱۷
۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
محمدحسن آصفری:
ریاض در جایگاهی نیست که بخواهد درباره فعالیت و اقدامات جمهوری اسلامی نظر بدهد و اعمال نظر کند.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس تاکید کرد: سعودی‌ها به جای خودنمایی کردن و تلاش برای پیدا کردن جایگاهی در بحث‌های بین الملل مشکلات خود را برطرف کند.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از خانه ملت، محمدحسن آصفری با اشاره به دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیر خارجه عربستان گفت: عربستان در جایگاهی نیست که درباره مذاکرات احیای برجام با طرف غربی گفتگو کند سعودی‌ها باید به مسائل داخلی خود بپردازد امروز عربستان صرفا با سیستم پلیسی، بگیر و ببند و زندانی کردن دولت و حکومت خود را حفظ می‌کند. سعودی‌ها به جای خودنمایی کردن و تلاش برای پیدا کردن جایگاهی در بحث‌های بین الملل مشکلات خود را برطرف کند.

عربستان در جایگاهی نیست که در مذاکرات برجامی و اقدامات ایران اعمال نظر کند

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس تاکید کرد: ریاض در جایگاهی نیست که بخواهد درباره فعالیت و اقدامات جمهوری اسلامی نظر بدهد و اعمال نظر کند. به نظر می‌رسد هدف بورل از دیدار با مقامات سعودی این است که حداقل جلوی پول پاشی عربستان سعودی که با قصد بهم زدن توافق بین ایران و گروه ۱+۴ صورت می‌گیرد، را بگیرد.

وی بیان کرد: سعودی‌ها با پول پاشی می‌خواهد اعمال نظر کنند و غیر از پول خرج کردن عرضه‌ای ندارد. بورل در تلاش است مانع تراشی عربستان از طریق خرج کردن پول برای آمریکا و قدرت‌های جهانی را خنثی کند. مسئول سیاست گذاری اتحادیه اروپا به خوبی می‌داند عربستان نقش و جایگاهی در تصمیمات کشور‌های گروه ۱+۴ ندارد و نمی‌تواند با پول پاشی و خرید خرواری تسلیحات به غربی‌ها خوش خدمتی کند تا به واسطه آن مانع سرعت بخشیدن به مذاکرات شود.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس اظهار داشت: قدرت‌های بزرگ از عربستان به عنوان گاو شیرده استفاده می‌کنند، ضمن اینکه پول سعودی‌ها را می‌گیرند اجازه نمی‌دهند نظرات ریاض تاثیری در روند مذاکرات احیای برجام داشته باشد.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر