- احمد خوروش: دولت در تصمیمگیریهای اقتصادی دخالت نکند
- کانادا حوثیهای یمن را در فهرست گروههای تروریستی قرار داد
- ترامپ: گروگانهای اسرائیلی آزاد نشوند در خاورمیانه جهنم به پا میکنم
- مردان و زنان به چه چیز هم حسودی میکنند؟
- آب گران شد
- اعلام حکومت نظامی در کره جنوبی
- قویترین پاسپورتهای جهان اعلام شد
- شکایت صدا و سیما از مدیر فیلیمو
- رئیس مجلس: اختیار افزایش قیمت بنزین در دست دولت است
- میرحسین موسوی در بیمارستان بستری شد
- چرا آفریقاییها درحال مهاجرت از فرانسه هستند؟
- بشار اسد: آمریکا و متحدانش دنبال تجزیه سوریه هستند
- آیتالله محقق داماد: قانون حجاب غیر قابل اجراست
- مسعود پزشکیان: پرستارها برای یک شب کار ۲۵ هزار تومان میگرفتند/ وقتی ارز نباشد بنزین گران میشود
- محسنی اژهای: مسئله حجاب و عفاف با وضعیت کنونی با هیچ منطقی درست نیست
- توماج صالحی از زندان آزاد شد
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: امسال حدود ۶ هزار میلیارد تومان در منابع برای مترو پیش بینی شده، ۱۵۰۰ میلیارد تومان از محل اوراق، ۲۵۰۰ میلیارد تومان از منابع داخلی شهرداری و ۲ هزار میلیارد تومان از محل مجتمعهای ایستگاهی خواهد بود. ضمن اینکه در کنار این موارد، ۳۳ هزار میلیارد تومان نیز به صورت مشارکتی پیش بینی شده است.
به گزارش اکوپل نیوز به نقل از شهر، مجتبی شفیعی در آیین انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک شهرداری تهران و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) برای احداث خط ۱۰ مترو و آغاز مونتاژ دستگاه حفاری تونل مکانیزه این خط با بیان اینکه امیدواریم این انعقاد تفاهم نامه سرآغازی باشد برای سرعت گرفتن و رسیدن به نقطه بهره برداری خط ۱۰ مترو تهران، اظهار کرد: مترو به عنوان ستون فقرات سامانه جابجایی مسافر شهر تهران به عنوان یکی از اولویتدارترین موضوعات شهری در حال پیگیری است.
امسال حدود ۶ هزار میلیارد تومان در منابع برای مترو پیش بینی شده، ۱۵۰۰ میلیارد تومان از محل اوراق، ۲۵۰۰ میلیارد تومان از منابع داخلی شهرداری و ۲ هزار میلیارد تومان از محل مجتمعهای ایستگاهی خواهد بود. ضمن اینکه در کنار این موارد، ۳۳ هزار میلیارد تومان نیز به صورت مشارکتی پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه در نمایشگاه شهرهای خواهرخوانده، وضعیت مناسب متروی تهران برای برخی از مهمانان خارجی عجیب بود؛ افزود: ما در متروی تهران رتبه بیستم را از لحاظ طول شبکه و ایستگاه در بین ۲۵۰ شهر دنیا داریم و چیزی که برای برخی از مدیران شهرهای خواهر خوانده تعجب آور بود این بود که ما با افتخار گفتیم که این خطوط به دست متخصصان داخلی ساخته شده است و اعلام آمادگی کردیم برای صدور این خدمات.
شفیعی ادامه داد: هر چند در حوزه ساخت مترو مشکلی نداریم، اما بحث امروز ما مسأله تامین مالی است که باید به آن توجهی ویژه کنیم و در این تفاهم نامه نیز مدلهای تامین مالی جدید را اضافه کنیم؛ مثلا شهرهایی مانند منچستر، ونکوور، بانکوک و کوالالامپور از طریق بخش خصوصی توسعه مترو خود را انجام میدهند. همچنین متوسط نرخ مترو ۱.۱۶ دلار است و در شهرهای توسعه یافته این نرخ حدود ۲ دلار است در حالیکه نرخ شهرهای در حال توسعه ۵۵/؛ و نرخ تهران ۰۸/. دلار است به طوری که ارزانترین متروی دنیا را داریم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اضافه کرد: هزینه ساخت مترو در دنیا ۹۰ تا ۹۶ میلیون دلار است و در ایران این عدد حدود ۴۵ میلیون دلار است. امیدواریم روشهای جدید تامین مالی نیز در این تفاهم نامه در دستور کار قرار گیرد.