کد خبر: ۸۸۴۹
۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساوجبلاغ از آزادسازی ۱۱۰ هکتار از اراضی تغییرکاربری یافته غیر مجاز در شهرستان ساوجبلاغ خبر داد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساوجبلاغ از آزادسازی ۱۱۰ هکتار از اراضی تغییرکاربری یافته غیر مجاز در بخش مرکزی شهرستان ساوجبلاغ خبر داد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، محمد امین عبدی با اشاره به اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در حوزه قضایی ساوجبلاغ گفت: این عملیات آزادسازی ۱۱۰ هکتاری در «روستای کرگلین» واقع در «بخش مرکزی» شهرستان ساوجبلاغ انجام شده است.

۱۱۰ هکتار از اراضی تغییرکاربری یافته در ساوجبلاغ آزاد شد؛ ارزش 1100 میلیارد تومان

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساوجبلاغ ارزش اراضی آزادسازی شده را ۱۱۲۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در این عملیات، بیش از ۱۶۰ مورد دیوارکشی غیرمجاز به طول تقریبی ۱۵۸۵۰ متر، ۲۵ مورد بنای غیرمجاز در حال ساخت به مساحت تقریبی ۳۵۰۰ متر مربع، بیش از ۸۰ مورد محوطه سازی به مساحت تقریبی ۱۲۰۰۰ متر مربع، ۱۵ مورد شن‌ریزی و ایجاد معبر بین مزارع به مساحت تقریبی ۶۰۰۰ متر مربع، ۱۸ مورد آلاچیق به مساحت تقریبی ۲۵۰ مترمربع، بیش از ۸۰ مورد دپوی مصالح به مساحت تقریبی ۸۰۰۰ مترمربع و ۳۵ مورد پی کنی و گودبرداری برای ساخت استخر به مساحت تقریبی ۲۰۰۰ مترمربع اعمال قانون شد.

وی با تاکید بر برخورد جدی با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در این حوزه قضایی که مصداق آن در ماه گذشته و آزادسازی ۴۸۵ هکتاری در یک روز بود بر تاکید و عزم جدی دادگستری کل استان البرز در این زمینه اشاره کرد و متذکر شد: در عملیات انجام شده در «روستای کرگلین» همچنین سه مورد چاه غیر مجاز مسدود شد.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر