کد خبر: ۸۹۶۵
۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
اگر شرکت‌های بیمه گر بخواهند کالا‌های قاچاق را بیمه کنند، این کار جرم است و از آن‌ها شکایت خواهیم کرد.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: با وضع قوانین جدید، تلاش داریم تا هزینه‌های قاچاق کالا را افزایش دهیم و اکنون بر اساس قانون جدید مبارزه با کالای قاچاق، هر مجموعه‌ای که فرآیند قاچاق را تسهیل کند مشمول جرایم کالای قاچاق می‌شود.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از صدا و سیما، محمد مهدی برادران افزود: هم اکنون اگر شرکت‌های بیمه گر بخواهند کالا‌های قاچاق را بیمه کنند، این کار جرم است و از آن‌ها شکایت خواهیم کرد، از کالای قاچاق مالیات بر ارزش افزوده دریافت نمی‌شود ضمن اینکه حقوق گمرکی پرداخت نمی‌کند، برهمین دلیل، قیمت پایین تری دارد و برخی مصرف کنندگان ترغیب می‌شوند که از آن‌ها استفاده کنند، هرچند که ممکن است این کالا‌ها ضمانت نامه و کیفیت لازم را نداشته باشند، اما مشتری دارند.

وی با اشاره به قیمت تمام شده محصول داخلی گفت: واحد‌های بزرگ صنعتی ما دچار مشکلات ناشی از تورم هستند، تورم در کشور تامین مواد اولیه را دشوار می‌کند و باعث می‌شود محصول تولید داخل همتراز با کالای خارجی نباشد و کالای خارجی قاچاق، تولید داخلی را دچار چالش کند.

وزارت صمت: شرکت‌های بیمه گر کالا‌های قاچاق را بیمه کنند از آن‌ها شکایت می‌کنیم

برادران ادامه داد: برخی مواقع هم بالا بودن قیمت مواد اولیه باعث می‌شود تا محصول نهایی گرانتر تولید شود، مثلا در حوزه مواد پتروشیمی نباید قیمت‌های داخلی با قیمت جهانی گره بخورد تا دائما دچار چالش قیمت در جامعه شویم، همچنین افزایش حقوق گمرکی هم بر قیمت محصول نهایی اثرگذار است چرا که برخی قطعات اولیه، وارداتی هستند و بالا رفتن حقوق گمرکی باعث می‌شود هزینه‌های تولید افزایش یابد.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: تولیدکنندگان برای رقابت باید به موضوع قیمت تمام شده کالا توجه داشته باشند، در برخی از حوزه‌ها نظیر تولید تلویزیون یا روغن خوراکی، هدفگذاری شده تا در ماه‌های آینده، قیمت را رقابتی کنند و کاهش دهند تا بازار را از دست ندهیم.

وی افزود: اکثر واحد‌های صنعتی ما با کمتر از ۳۵ درصد ظرفیت فعال هستند و شاهد واحد‌های زیادی هستیم که بصورت بهره ور کار نمی‌کنند که این هم باعث افزایش هزینه تولید می‌شود، در حال حاضر از طریق ستاد تسهیل موانع تولید، تلاش داریم تا مشکلات آن‌ها رفع شود.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر