- بیشترین درخواست پناهندگی مربوط به کدام کشور اروپایی است؟
- شلیک ۹ گلگوله به یک نوجوان اوتیسمی توسط پلیس آیداهو
- شاغلان کدام کشور اروپایی درآمد کمتری دارند؟
- کوچکترین ضربان ساز قلب جهان ساخته شد
- عباس عراقچی: عجله ای برای ارتباط با دولت سوریه نداریم
- حضور در لیست سیاه FATF عامل افشای اطلاعات کشور است
- علی شمخانی: ایران برای توافق متوازن آمده، نه تسلیم
- مرگ تلخ ۲ قاضی کهگیلویه و بویراحمدی در یک تصادف
- احمد خاتمی: امکان مذاکره بر سر غنی سازی، فعالیتهای موشکی و حضور منطقهای ایران وجود ندارد
- چین سفارش هواپیماهای بوئینگ را متوقف کرد
- بانک سپه هک نشده بلکه داده ها سرقت شده است
- فرمانده نیروی زمینی ارتش: دشمن شرارتی در سر داشته باشد ارتش سر را از بدن او جدا می کند
- حسین مرعشی: مطمئن باشید ایران لیبی نمیشود/ ایران رهبری هوشمندی دارد
- محمد اسلامی: آژانس بین المللی انرژی اتمی بی طرف باشد
- عباس عراقچی پیام رهبر انقلاب را به مسکو برد
- یک لیوان نوشابه چند درصد ابتلا به دیابت را افزایش می دهد؟
معامله ۶۰۰ خودرو در بورس کالا با موفقیت انجام شد
سرپرست مدیریت تسویه و پایاپای بورس کالای ایران گفت: امروز در استقبال مطلوب خریداران خودرو، ۶۰۰ دستگاه از محصولات گروه بهمن در رقابت ۴ ساعته خریداران مورد معامله قرار گرفت.
به گزارش اکوپل نیوز به نقل از بورس کالا؛ «محمد نوروزپور» به موفقیت معامله ۶۰۰ خودرو در بورس کالا اشاره کرد و افزود: صبح امروز ۳ هزار و ۴۸۹ متقاضی خودرو در شرایطی کاملا برابر و عادلانه برای خرید ۶۰۰ دستگاه دیگنیتی و فیدلیتی تولیدی گروه بهمن در بورس کالای ایران به رقابت پرداختند و در روندی شفاف موفق به خرید ۶۰۰ دستگاه خودرو شدند.
وی در خصوص اقداماتی که خریداران خودرو باید پس از موفقیت در خرید انجام دهند، افزود: تمام افرادی که در تالار حراج باز موفق به خرید خودرو شدهاند، سه روز کاری زمان برای تسویه معامله دارند و پرداخت مابقی وجه معامله را باید به اضافه کارمزدها برای تسویه انجام بدهند. در صورتی که تا ساعت ۱۵ روز سوم تسویه انجام نشود، خریداران برای تسویه در روز چهارم باید جریمه پرداخت کنند.
به گفته نوروزپور، در صورتی که تا روز ششم (یعنی سه روز تسویه و سه روز جریمه) تسویه معامله صورت نگیرد، مشتری باید مبلغ بیشتری را به عنوان جریمه ابطال معامله پرداخت کند و طبیعتا نمیتوانند پس از ابطال، خودرو را تحویل بگیرد.
سرپرست مدیریت تسویه و پایاپای بورس کالای ایران در ادامه عنوان کرد: خریداری که تسویه را انجام میدهد، بعد از پرداخت وجوه مالیات بر ارزش افزوده و سایر هزینهها (همچون هزینه مالیات و عوارض شمارهگذاری، هوشمندسازی کارت خودرو، خدمات پست، تولید پلاک و شمارهگذاری و بیمه شخص ثالث) وارد فرآیند تحویل میشود که با ارایه مستندات مربوط به واریز وجوه فوق و انتخاب نمایندگی، فرآیند تحویل شروع میشود که هم میتوانند به صورت حضوری و هم به صورت برخط آن را به کارگزار اطلاع دهند.
نوروزپور در پایان گفت: به این ترتیب با طی مراحل فوق، خریدار و کارگزار خریدار، اطلاعات مربوط به تحویل را در اختیار کارگزار فروشنده و فروشنده خودرو قرار میدهند و با طی مراحل مربوطه، در نهایت فرآیند تحویل انجام میشود. در این میان باید توجه شود که در تمام طول بازه زمانی تحویل، کارگزاران موظف به ارایه خدمات و اطلاع رسانی چگونگی طی شدن مراحل تحویل به مشتریان خود هستند.