کد خبر: ۹۲۷۷
۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
سخنگوی وزارت امور خارجه:
هنوز از سوی طرف مقابل مشخصا آمریکایی‌ها پاسخی به پیشنهاد طرف اروپایی دریافت نشده است و زمانی می‌توانیم از نتیجه بخش بودن مذاکرات صحبت کنیم که طرف اروپایی اعلام کند پاسخ طرف آمریکایی را دریافت کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره با فرار رسیدن سالگرد کودتای ۲۸ مردادماه گفت: کودتای ۲۸ مردادماه سند سیاه و ننگین دیگری از اقدامات غیرقانونی و تجاوزکارانه آمریکا در امور داخلی کشور‌ها است.

به گزارش اکوپل نیوز، ناصر کنعانی در نشست خبری خود در این ارتباط افزود: کودتای ۲۸ مردادماه سند دیگری از مداخلات غیرقانونی دولت آمریکا با همکاری دولت انگلیس در امور داخلی ملت‌های مستقل است.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت گفت: اتخاذ سیاست خارجی متوازن، تعامل هوشمند و دیپلماسی پویا در دستور کار دولت قرار گرفته است و به نظر می‌آید این سیاست آثار و نتایج خود را در عرصه عمل تا حدود زیادی نشان داده است.

سخنگوی وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی تاکید کرد: ما همچنان در مسیر مذاکره هستیم.

هنوز پاسخی از سوی آمریکا دریافت نشده است/ موضوعات باقی‌مانده،

وی با اشاره به پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا گفت: هنوز از سوی طرف مقابل مشخصا آمریکایی‌ها پاسخی به پیشنهاد طرف اروپایی دریافت نشده است و زمانی می‌توانیم از نتیجه بخش بودن مذاکرات صحبت کنیم که طرف اروپایی اعلام کند پاسخ طرف آمریکایی را دریافت کرده است.

کنعانی گفت: اگر ایران نیازمند توافق است حتما طرف اروپایی و آمریکایی بیش از ایران نیازمند توافق است.

وی افزود: موضوعات باقی مانده هرچند ممکن است به نسبت اندک باشند، ولی موضوعات مهمی هستند و باید در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری و توافق شود.

کنعانی گفت: تا این جا در مورد مذاکرات پیشرفت‌های نسبتا خوبی داشته‌ایم، اما مذاکرات یک مجموعه است و باید روی هم موضوعات مرتبط با مذاکرات توافق شود و تا زمانی که روی همه موضوعات توافق نشود، نمی‌توانیم بگوییم به توافق رسیده‌ایم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد تحولات این روز‌های روابط سوریه و ترکیه گفت: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد آغاز روابط دو کشور باشیم. بازسازی روابط دو کشور سوریه و ترکیه و حل و فصل اختلافات و گام برداشتن دو کشور به سمت گفتگو‌های دوجانبه به نفع دو کشور ترکیه و سوریه و منطقه است.

این خبر تکمیل می‌شود.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر