- حیات اقتصاد کشور مرهون تلاش کارآفرینان است
- بیانیه سپاه در رابطه با حمله نظامی به اسرائیل
- فیلم؛ پهپادهای انتحاری ایران در مسیر اسرائیل
- حمله نظامی ایران به اسرائیل آغاز شد
- «گنبد آهنین» اسرائیل چیست و چطور کار میکند؟
- دادگاهی در آرژانتین ایران را مسئول حمله تروریستی آمیا شناخت
- پنتاگون: اسرائیل از حمایت کامل آمریکا در برابر حمله نظامی ایران مطمئن باشد
- حمله نظامی ایران به اسرائیل جمعه انجام میشود
- موتورسیکلت «قرارهای یواشکی» رئیس جمهوری سابق فرانسه حراج میشود
- کارت سوخت ۲۰ میلیونی دروغ است
- جزئیات عفو ۲ هزار و ۱۲۷ محکوم
- ثبت نام خودروهای سایپا بدون قرعه کشی ویژه عید فطر ۱۴۰۳
- عکس؛ صورت کبود شده محمود احمدی نژاد
- بازیگران نمایش «عددهای نشده» معرفی شدند
- اطلاعیه قوه قضاییه در رابطه با بازرسی از رسانه فردای اقتصاد
- دلیل اعتراض کشاورزان اروپایی چیست؟
مدیرعامل ایران خودرو گفت: در موضوع پلتفرم مشترک، با روسها صحبتهایی انجام و مقرر شد که با مشخص شدن ۱۰۰ درصدی طرف خارجی، سرمایهگذاری مشترک در این زمینه انجام شود.
به گزارش اکوپل نیوز به نقل از ایرنا، «مهدی خطیبی» در جریان سومین روز از نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۲ افزود: سیاستهای کلی همکاری دو کشور در زمینه خودرو کاملاً قطعی است، اما اینکه با چه گروهها و شرکتهایی کار انجام شود، هنوز مشخص نیست و حتی ممکن است در آینده چینیها نیز وارد این همکاری مشترک شوند.
وی بیان داشت: این گروه صنعتی برنامه حضور خود در بازار روسیه را با انجام کارهای مطالعاتی میدانی و کتابخانهای از دو سال گذشته آغاز کرده و دانسته وارد این بازار خواهد شد.
مدیرعامل ایران خودرو گفت: در دو حوزه خودروهای سواری و سنگین، برنامه برای ورود به بازار روسیه داریم و معتقدیم ظرفیت بازار خودروهای تجاری اگر بیشتر از حوزه سواری نباشد، کمتر هم نیست.
خطیبی خاطرنشان کرد: شب گذشته صورتجلسهای در حوزه خودروهای سنگین برای صادرات کامیون "آتامان" با یکی از شرکتهای معتبر روسیه منعقد و مقرر شد در گام نخست در مدت یکی دو سال به صورت CBU (تولید خودروی کامل) به این کشور صادر شود.
وی بیان داشت: تیراژ صادرات در سال نخست یکهزار دستگاه خواهد بود و در سالهای آینده اضافه خواهد شد.
کدام خودروهای سواری شانس حضور در بازار روسیه را دارند؟
مدیرعامل ایران خودرو ادامه داد: در حوزه خودروهای سواری نیز خودروی تارا به عنوان نمونه در نمایشگاه عرضه شد، اما خودروهای دنا و وانت آریسان، همچنین پژو۲۰۷ نیز میتوانند جای کار داشته باشند و در آینده خبرهای خوبی در این حوزه خواهیم شنید.
وی تصریح کرد: مهمتر از صادرات خودرو، موضوع خدمات پس از فروش و لوازم یدکی است.
خطیبی یادآور شد: در سالهای گذشته بیش از ۱۳ هزار دستگاه سمند به روسیه صادر شد، اما مردم این کشور رضایت چندانی از خدمات پس از فروش آن ندارند؛ در این زمینه باید توجه بیشتری داشته باشیم و نگذاریم این تجربه تلخ تکرار شود.
وی تاکید کرد: ما معتقدیم بهترین راه ورود به بازار روسیه و تداوم حضور در آن، انجام سرمایهگذاری مشترک است؛ یعنی خودروی سواری به صورت سی. کی. دی آورده شده و در روسیه تولید شود.