کد خبر: ۹۳۵۰
۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰
به نظر جمع حاضر مبنی بر نگاه منفی مردم ایران به انگلیس احترام می‌گذارد اما، معتقد است که همین نگاه از سمت مردم انگلیس نسبت به ایرانی‌ها در جریان است.

چندی پیش «سایمون شرکلیف» سفیر انگلیس در تهران با حضور در جلسه اتاق بازرگانی استان فارس، شرکت کرد تا پیرامون برخی مبادلات تجاری، موانع و راهکار‌های آن بحث کند.

به گزارش اکوپل نیوز، جمعی از فعالان اقتصادی و اجتماعی استان فارس در این جلسه، انتقاد‌های صریحی را نسبت به اقدامات منفی انگلیس در زمینه روابط تجاری، سیاسی و ... با ایران مطرح کردند.

در بخشی از این جلسه یکی از حاضران در جلسه با اشاره به اقدامات خصمانه انگلیس علیه ملت ایران، رفتار این دولت را عامل بی اعتمادی و نگاه منفی مردم ایران عنوان می‌کند.

تعداد بازدید : 4

وی تبعیت محض انگلیس از آمریکا و همچنین پیشی گرفتن این کشور از آمریکا در تحریم ایران را نشانه رفتار متناقض این کشور خواند.

بیشتر بخوانید: پاسخ سخنگوی وزارت خارجه به سخنان سفیر انگلیس در تهران

سفیر انگلیس در این نشست اظهار کرد: به نظر جمع حاضر مبنی بر نگاه منفی مردم ایران به انگلیس احترام می‌گذارد اما، معتقد است که همین نگاه از سمت مردم انگلیس نسبت به ایرانی‌ها در جریان است.

شرکلیف در ادامه پارا فراتر گذاشت و اظهار داشت: «شما گفتید ۹۰ درصد موانع میان دو طرف از سمت انگلیس و ۱۰ درصد از سمت ایران است؛ من به نظر شما احترام می‌گذارم، ولی باید بگویم که بر اساس نظرم کاملا برعکس نظر شماست!»

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر