کد خبر: ۹۳۵۴
۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
وزیر فرهنگ:
امروزه این تحول مهم در خصوص ساختار‌های فرهنگ کشور در حال وقوع است، زیرا مردمان متدین ایران و جامعه ایمانی کشور به درستی از متصدیان فرهنگی توقع ایجاد وضعیت مطلوب را دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر تحول مهم ساختار‌های فرهنگ کشور گفت: امروزه این تحول مهم در خصوص ساختار‌های فرهنگ کشور در حال وقوع است، زیرا مردمان متدین ایران و جامعه ایمانی کشور به درستی از متصدیان فرهنگی توقع ایجاد وضعیت مطلوب را دارند.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مهدی اسماعلیی که در جدیدترین سفر استانی خود به عنوان نماینده هیات دولت به استان کرمانشاه سفر کرده است به یک‌سالگی فعالیت دولت مردمی همزمان با هفته دولت اشاره کرد و گفت: همزمان با یک‌سالگی فعالیت دولت، کارنامه عملکرد ارائه خواهیم داد و شعار نمی‌دهیم بر همین اساس باید گفت، انبوهی از پروژه‌های عمرانی در حوزه فرهنگ طی یکسال اخیر در قالب سفر‌های استانی ۳۱ گانه رییس جمهور به اعتبار رسیده است.

وی در ادامه به راه اندازی قرارگاه محرومیت زدایی فرهنگی و تشکیل ستاد هماهنگی فرهنگ در دولت به ریاست رییس جمهور اشاره کرد و گفت: اتفاق مهمی در حوزه فرهنگ در دولت مردمی رخ داده و آن اینکه همه طرح‌های که در صحن دولت مورد بررسی قرار می‌گیرد باید از پیوست فرهنگی نیز برخوردار باشند.

نظام فرهنگی کشور باید به ریل سیاستگذاری طراز انقلاب بازگردد

اسماعیلی به وقوع انقلاب مهم در ساختار‌های فرهنگی کشور پرداخت و تصریح کرد: امروزه این انقلاب و تحول مهم در خصوص ساختار‌های فرهنگ کشور در حال وقوع است، زیرا مردمان متدین ایران و جامعه ایمانی کشور به درستی از متصدیان فرهنگی توقع ایجاد وضعیت مطلوب فرهنگ را دارند تا وضعیت فرهنگی کشور به شرایط مورد نظر امامین انقلاب برسد.

مدیریت راهبردی دولت مردمی برای مهار کرونا

عضو هیات دولت مردمی در ادامه به شرایط سخت کشور در قبل از آغاز بکار دولت مردمی اشاره کرد و افزود: زمانی که رییس جمهور مکتبی و انقلابی با رای اعتماد مردم مدیریت اجرایی کشور بر عهده گرفت، وضع عمومی کشور در شاخص‌های مختلف در وضعیت مطلوبی قرار نداشت و روزانه بیش از ۷۰۰ نفر از هموطنانمان را بر اثر کرونا از دست می‌دادیم و کشور در وضعیت نیمه تعطیل قرار داشت، اما امروز با جهاد پزشکی و مدیریت راهبردی دولت بیش از ۱۵۰ میلیون نوبت واکسن تزریق شده است و شاهد به صفر رسیدن آمار فوتی‌ها در برخی روز‌ها بوده ایم.

بهبود صادرات نفت در یکسال گذشته

اسماعیلی ادامه داد: همزمان با روز‌های آغاز بکار دولت مردمی، صادرات نفت در وضعیت مخاطره آمیزی قرار داشت، اما خوشبختانه امروز علی رغم تحریم‌های همه جانبه دشمن وضعیت سیاست خارجی و فروش نفت از شرایط مطلوبی برخوردار است.

وی با اشاره به سفر‌های استانی آیت الله رییسی گفت: رییس‌ جمهور انقلابی در کمتر از یکسال به ۳۱ استان کشور سفر کرد و از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار گرفت که در جریان همین سفر‌ها تصمیمات مهم و خوبی برای استان‌های مختلف اتخاذ شد.

دیپلماسی منطقه‌ای در دستور کار دولت مردمی

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه سال گذشته همین ایام، وضعیت عمومی کشور در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاست خارجی نگران کننده بود به عنوان مثال دولت‌های پیشین بیش از سه دهه تلاش می‌کردند تا ایران به معاهده بین المللی شانگ‌های ملحق شود، اما هیچگاه محقق نشدند تا اینکه در همان ماه‌های نخست فعالیت دولت مردمی این اتفاق بزرگ رخ داد.

اسماعیلی در ادامه تعامل سازنده با کشور‌های منطقه را از اولویت‌های دولت مردمی در حوزه سیاست خارجی دانست و گفت: دولت دیپلماسی منطقه‌ای را در دستور کار خود قرار داد‌ه و بر همین اساس میزان مبادلات خارجی با کشور‌های منطقه به بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده است همچنین امروزه جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت بزرگ منطقه‌ای توانسته نقش کلیدی خودش را در حل منازعات منطقه‌ای نشان دهد.

وزیر فرهنگ در پایان استان کرمانشاه را جزو کلیدی‌ترین مناطق در جغرافیای سیاسی ایران خواند و گفت: مصوبات رییس جمهور در استان کرمانشاه گام‌های بلندی را برای حل مشکلات استان برمیدارد و امیدواریم مشکلات اقتصادی، معیشتی، تورم و مسکن جوانان این استان برطرف شود.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر