کد خبر: ۹۲۴۷
۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۲
وزیر ارشاد:
به نظر من باید معیار‌های واحدی بین نمایش در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی باشد نه اینکه یک نوع حجاب را در تلویزیون ببینیم، ولی در سینما جور دیگری باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قانون می‌گوید هیچ فیلمی بدون اکران در داخل، اجازه حضور در جشنواره‌های خارجی را ندارد، هجمه وسیعی علیه این حرف به راه انداختند، ولی جلوی آن ایستادیم.

به گزارش اکوپل نیوز، محمد مهدی اسماعیلی در برنامه تلویزیونی «جهان آرا» با بیان اینکه در هر استان، شاخص‌ترین چهره‌های جبهه انقلاب فرهنگی به عنوان مدیر انتخاب شده اند بیان کرد: دولت قبل اعتقاد به نظارت‌های پسینی و حداقلی در حوزه کتاب و فیلم و در مجموعه هنر داشت و می‌گفت نباید در حوزه فرهنگ دخالت کنیم؛ رئیس دولت می‌گفت نباید مردم را به زور به بهشت ببریم در حالیکه در نظام اسلامی موظف هستیم زمینه سعادت مردم را فراهم کنیم.

وزیر ارشاد ادامه داد: در حوزه مجوز‌های آثار نمایشی و کتاب، کاری کرده بودند که در دولت سیزدهم، با انبوهی از مجوز‌هایی روبرو بودیم که کار را دشوار کرده بود؛ مثلا مجوز اکران یک فیلم سینمایی را داده بودند و نوشته بودند اصلاحات انجام شود.

نوع حجاب نباید در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی متفاوت باشد/ در نظام اسلامی موظفیم زمینه سعادت مردم را فراهم کنیم

وی با اشاره به اینکه در این دولت و در هر استان، شاخص‌ترین چهره‌های جبهه انقلاب فرهنگی، به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد انتخاب شده که تحولی جدی محسوب می‌شود افزود: برنامه تحولی ۱۲۰ اقدامی وزارت ارشاد را همان ابتدا منتشر کردم که هر یک بازه زمانی دارند.

اسماعیلی افزود: حتی یک مورد بدون رزومه و سابقه کاری مرتبط، به عنوان مدیرکل ارشاد استان‌ها انتخاب نشده هر چند شاید الزاما در وزارت ارشاد نبوده باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: روزی که وزارت ارشاد را تحویل گرفتم، مسئله کاغذ بحرانی بود و تنها ۱۰ درصد تولید داخل داشتیم و حذف ارز ترجیحی هم سبب شده بود امکان تامین ۴۰ میلیون دلار برای واردات کاغذ نباشد.

وی افزود: طی ۸ ماهی که این فرآیند طول کشید، شخص رئیس جمهور و معاون اول تلاش کردند و ۴۰ میلیون دلار در آخرین روز تامین و واریز شد و هم اکنون در حال وارد کردن محموله‌های جدید هستیم. برنامه بلندمدت، خودکفایی در تولید کاغذ است در حالیکه تاکنون اراده‌ای برای این کار نبود. برخی می‌خواستند با یک جریان رسانه‌ای، سیستم مدیریتی دولت سیزدهم را دچار انفعال کنند، ولی آیا این انفعال در انتصاب مدیران خود را نشان داد؟

تعداد بازدید : 7

وزیر فرهنگ بیان کرد: گزارشی که درباره نقش زنان در سینما اعلام کردم، در دولت دوازدهم تهیه شده بود.

اسماعیلی در ادامه افزود: قانون می‌گوید هیچ فیلمی بدون اکران در داخل، اجازه حضور در جشنواره‌های خارجی را ندارد، هجمه وسیعی علیه این حرف به راه انداختند، ولی جلوی آن ایستادیم.

محمد مهدی اسماعیلی با بیان این که شبکه نمایش خانگی را یک فرصت کار دانش‌بنیان در حوزه فیلم و سینما می‌دانم، ولی باید وضعیت موجود را اصلاح کنیم ادامه داد: به نظر من باید معیار‌های واحدی بین نمایش در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی باشد نه اینکه یک نوع حجاب را در تلویزیون ببینیم، ولی در سینما جور دیگری باشد؛ تدوین اصلاحیه آیین‌نامه نمایش به اتمام رسیده و در مسیر ابلاغ نهایی است.

وزیر ارشاد در بخشی دیگر از گفتگوی خود گفت: ۹ ماه کار کارشناسی روی لایحه جامع روزنامه‌نگاری انجام شده و در کمیسیون فرهنگی دولت به تصویب رسیده و در نوبت طرح در صحن دولت است؛ خروجی آن، تشکیل نظام حقوقی مشخص برای روزنامه‌نگاری و برخورداری از همه مزایای یک شغل ثابت برای اهالی رسانه است.

محمد مهدی اسماعیلی درباره موضوع دریافت مالیات از سلبریتی‌ها اظهار کرد: نظام مالیاتی باید عادلانه و بدون تبعیض باشد؛ مالیات سلبریتی‌ها باید در قانون مالیات‌های مستقیم مورد بحث قرار بگیرد نه در لایحه بودجه.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که در اصل نظارت بر تولیدات تصویری، مخالفتی با صدا و سیما نداریم، ولی در نهاد نظارت‌کننده اختلاف نظر‌هایی داریم افزود: ۹۰ درصد مباحث در جلسات مشترک با صدا و سیما حل شده و بقیه موارد هم به زودی حل خواهد شد.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر