کد خبر: ۹۳۵۵
۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
مرزبانان هنگ سرخس ۱۱۸۹ قطعه اشیاء تاریخی و فرهنگی شامل ۱۱۷۳ عدد سکه قدیمی مربوط به دوره افشاریان، ۱۶ ظرف و شمعدان قدیمی، ۲ جلد نسخ خطی متعلق به دوره سلجوقیان را کشف کردند.

فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی از کشف اشیا عتیقه به ارزش ۲۸۰ میلیارد ریال توسط مرزبانان هنگ سرخس خبر داد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از پلیس، سردار «مجید شجاع» در تشریح این خبر گفت: در راستای برخورد با قاچاقچیان، مرزبانان هنگ مرزی سرخس با اشراف اطلاعاتی یک باند حرفه‌ای از قاچاقچیان عتیقه را که قصد داشتند این اشیا را به خارج از مرز‌های کشور منتقل کنند، شناسایی کردند.

وی با بیان اینکه قاچاقچیان در شهرستان‌های سرخس، فریمان و مشهد شناسایی شدند، افزود: مرزبانان هنگ مرزی سرخس پس از هماهنگی قضائی در عملیاتی غافلگیرانه و ضربتی محل‌های شناسایی شده را مورد بازرسی قرار داده و ۱۱۸۹ قطعه اشیاء تاریخی و فرهنگی شامل ۱۱۷۳ عدد سکه قدیمی مربوط به دوره افشاریان، ۱۶ ظرف و شمعدان قدیمی، ۲ جلد نسخ خطی متعلق به دوره سلجوقیان را کشف کردند.

کشف اشیاء عتیقه به ارزش ۲۸ میلیارد تومان توسط مرزبانان هنگ سرخس + عکس

سردار شجاع با بیان اینکه ۴ قاچاقچی دستگیر و یک دستگاه خودرو توقیف شده است، تصریح کرد: کارشناسان ارزش اقلام مکشوفه را ۲۸۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی اظهار داشت: مرزبانان علاوه بر حراست و پاسداری از مرز‌های شرق کشور با قاچاقچیان اشیا تاریخی و فرهنگی نیز در مرز‌ها برخورد قاطعانه خواهند کرد.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر