کد خبر: ۹۶۹۸
۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۱
ایلان ماسک در توییتی کوتاه نوشت: «استارلینک، فعال می‌شود.»

ایلان ماسک، در واکنش به لغو تحریم‌های آمریکا برای شرکت‌های فناوری و اینترنت، در توییتی کوتاه نوشت: «استارلینک، فعال می‌شود.»

به گزارش اکوپل نیوز؛ اشاره آقای ماسک به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک است که او مالک آن است.

او این توییت را در پاسخ به توییت آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نوشته که خبر معافیت گسترده‌تر شرکت‌های فناوری را با هدف ارائه خدمات اینترنتی به مردم ایران اعلام کرده بود.

ایلان ماسک: اینترنت استارلینک را در ایران فعال می‌کنم

پیش از این ایلان ماسک در پاسخ به درخواست‌های کاربران ایرانی درباره اینترنت ماهواره‌ای گفته بود که اگر دولت آمریکا اجازه بدهد، او مشکلی با ارائه خدمات استارلینک به ایرانیان ندارد.

در حال حاضر، اینترنت ماهواره‌ای استارلینک که با دیش مخصوص قابل دریافت است، در برخی کشور‌های جهان دایر است. اما کسانی که می‌خواهند از این اینترنت استفاده کنند، علاوه بر داشتن ابزار مخصوص مانند دیش این شرکت، باید ماهانه مبلغی بپردازند.

هنوز روشن نیست که آیا شرکت استارلینک برای مساله هزینه خدمات این شرکت نیز برنامه خاصی دارد یا نه.

اگر خدمات استارلینک همان‌گونه که در کشور‌های دیگر عرضه می‌شود، در ایران عرضه شود، دسترسی به این نوع از اینترنت برای همگان دشوار خواهد بود.

با این حال حتی اگر خدمات اینترنت استارلینک رایگان هم نباشد، در صورت پوشش کشور ایران بهرحال عده‌ای خواهند توانست به اینترنت دسترسی داشته باشند.

دولت آمریکا روز جمعه اعلام کرد که معافیت شرکت‌های تکنولوژی از تحریم‌های ایران را گسترش می‌دهد تا شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های اینترنتی مختلف بتوانند خدمات بیشتری در اختیار مردم ایران قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اینترنت ماهواره‌ای در ایران به کجا رسید؟

بر اساس دستورالعمل جدید، گروه بزرگی از شرکت‌های اینترنتی مانند گوگل، فیس‌بوک و واتس‌اپ یا آن‌ها که انواع خدمات از جمله وی‌پی‌ان ارائه می‌کنند و همچنین سیستم‌های عامل موبایل مانند اپل‌او‌اس و اندروید، اجازه دارند که در زمینه‌های ذکر شده در این دستورالعمل به ایرانیان خدمات ارائه کنند.

تحریم‌هایی که از سوی دولت آمریکا علیه ایران وضع شده موجب شده بود تا شهروندان ایرانی از بسیاری خدمات اینترنتی محروم باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر