کد خبر: ۱۰۷۹۱
۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷
خندیدن باعث انبساط بافت درون قلب و افزایش جریان اکسیژن در بدن می‌شود.مردم باید سعی کنند حداقل دوبار در هفته کار‌هایی را انجام دهند که آن‌ها را بخنداند.

خندیدن باعث انبساط بافت درون قلب و افزایش جریان اکسیژن در بدن می‌شود. این را متخصصان بیمارستان دکلینیکاس در پورتو آلگره برزیل بر اساس جدیدترین تحقیقشان می‌گویند.

به‌نوشته گاردین؛ جدیدترین بررسی این محققان نشان داده که خنده‌درمانی ظرفیت عملکردی سیستم قلبی‌عروقی را افزایش می‌دهد.

این یافته‌ها در نشست سالانه انجمن قلب‌وعروق اروپا در آمستردام، بزرگترین کنفرانس قلب جهان ارائه شده است.

در تحقیق اخیر ۲۶ بزرگسال با میانگین سنی ۶۴ سال، که همگی مبتلا به بیماری عروق کرونر بودند، شرکت داشتند. این بیماری ناشی از تجمع پلاک در دیواره رگ‌هایی است که به قلب خون‌رسانی می‌کند.

بهترین دارو برای جلوگیری از بیماری قلبی چیست؟

بیش از سه ماه، از نیمی از از این عده خواسته شد هر هفته دو برنامه کمدی یک ساعته، از جمله کمدی‌های محبوب تماشا کنند. نیمی دیگر دو مستند جدی، در مورد موضوعاتی مانند سیاست یا جنگل‌های آمازون تماشا کردند.

در پایان دوره ۱۲ هفته‌ای مطالعه، در گروه اول، میزان اکسیژنی که قلب آن‌ها میتواند به بدن پمپاژ کند، ۱۰ درصد بهبود یافت.

آن‌ها همچنین آزمایش‌هایی برای اندازه‌گیری چندین بیومارکر التهابی داشتند که نشان می‌دهد چقدر پلاک در رگ‌های خونی ایجاد شده است و آیا افراد در معرض خطر حمله قلبی یا سکته مغزی هستند یا خیر. نتایج نشان داد که این نشانگر‌های التهابی در مقایسه با گروه دوم کاهش معنی‌داری داشتند.

به‌گفته محققان، مردم باید سعی کنند حداقل دوبار در هفته کار‌هایی را انجام دهند که آن‌ها را بخنداند. زیرا خنده باعث افزایش ترشح هورمون اندورفین در بدن می‌شود که التهاب را کاهش می‌دهد و به سلامت قلب‌وعروق کمک می‌کند. خنده همچنین سطح هورمون‌های استرس مانند کورتیزول را کاهش می‌دهد.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر