کد خبر: ۱۱۳
۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۷
این کشف چندین هفته پس از یافتن بقایای اجساد ۲۱۵ کودک در یک مدرسه شبانه‌روزی سابق در استان بریتیش کلمبیا کانادا صورت گرفته است.

یک گروه بومی در کانادا می‌گوید صد‌ها گور بی نام و نشان را در محل یک مدرسه شبانه روزی سابق در استان ساسکاچوان پیدا کرده است.

گروه بومی Cowessess روز چهارشنبه گفت این کشف، "مهم‌ترین کشف تا کنون در کانادا است. "

این گروه به تعداد مشخص این گور‌ها اشاره نکرده است.

کانادا

این کشف چندین هفته پس از یافتن بقایای اجساد ۲۱۵ کودک در یک مدرسه شبانه‌روزی سابق در استان بریتیش کلمبیا کانادا صورت گرفته است.

این مدارس شبانه روزی اجباری توسط دولت کانادا و مراجع دینی در قرن‌های ۱۹ و ۲۰ با هدف جذب جوانان بومی اداره می‌شد.

ماه گذشته، این گروه بومی شروع به استفاده از رادار نفوذپذیر برای یافتن گور‌های بدون نام و نشان در قبرستان مدرسه شبانه روزی "ماریوال ایندین" در ساسکاچوان کرد.

گروه بومی Cowessess این کشف را "وحشتناک و تکان دهنده" خوانده و قرار است امروز جزئیات بیشتری از یافته‌های خود را در یک کنفرانس خبری منتشر کند.

پری بلارد، رئیس ملی مجمع اقوام اولیه کانادا، یافتن این گور‌ها را "غم انگیز" خوانده، اما از آن ابراز شگفتی نکرده است. او در توییتر نوشت: "من از همه کانادایی‌ها می‌خواهم در این زمان بسیار دشوار و احساسی در کنار ما بایستند. "

بین سال‌های ۱۸۶۳ و ۱۹۹۸ بیش از ۱۵۰ هزار کودک بومی از خانواده هایشان گرفته شده و به این مدارس فرستاده شدند.

کودکان در این مدارس مجاز به صحبت کردن با زبان خود نبودند و حق نداشتند از فرهنگ بومی خود پیروی کنند. بسیاری از آن‌ها در این مدارس مورد بدرفتاری و آزار قرار گرفتند.

گزارشی که به سفارش دولت کانادا در سال ۲۰۱۲ منتشر شد، خاطرنشان کرد آثار سوء اجرای طرح اعزام اجباری کودکان بومیان به مدارس شبانه روزی انگلیسی زبان، موجب پدید آمدن نسلی آزرده شد.

دولت کانادا تا کنون میلیارد‌ها دلار غرامت پرداخت کرده است.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر