کد خبر: ۱۳۰۷
۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۲
اسرائیل آمادگی حمله به ایران را دارد و باید در برابر تهدید ایران واکنش جهانی نشان داد.

بنی گانتس، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه ۱۴ مردادماه گفت: این رژیم آمادگی حمله به ایران را دارد و باید در برابر تهدید جمهوری اسلامی واکنش جهانی نشان داد.

به گزارش اکوپل نیوز، تنش‌های بین ایران و اسرائیل پس از حمله مرگبار هفته گذشته به یک کشتی تجاری که مالک آن یک بازرگان اسرائیلی بود به بالاترین سطح خود رسیده است. در این حمله که بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و اسرائیل، ایران را به انجام آن متهم می‌کنند دو تبعه رومانی و بریتانیا کشته شدند.

ادعای وزیر دفاع اسرائیل: آماده حمله به ایران هستیم

گانتس در گفتگو با شبکه ینت (Ynet) در پاسخ به این سوال که آیا دولت آمادگی حمله به تهران را دارد، در یک کلمه گفت «بله» و مدعی شد: «جمهوری اسلامی تهدیدی برای کشور، خاورمیانه و کل جهان است.»

گانتس در این گفتگو تاکید کرد که ایران یک مشکل بین‌المللی و منطقه‌ای است.

اما سوال دیگر از گانتس درباره ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور جدید ایران بود که وی گفت: رئیسی می‌تواند «ایران را از نظر رفتار منطقه‌ای و امنیتی به سمت خطوط بسیار افراطی سوق دهد.» وی تصریح کرد که به این دلیل در بودجه دفاعی این رژیم بر این موضوع تاکید داشته است.

وی افزود: «به دنیا می‌گویم مراقب باشید.»

گانتس روز چهارشنبه در گفتگو با دیپلمات‌های کشور‌های عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد مدعی شد که ایران تمام قوانین برجام را نقض کرده است و تنها ۱۰ هفته تا دستیابی به مواد ساخت سلاح هسته‌ای باقی مانده است.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر