کد خبر: ۱۴۴۴
۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵
پس از شکایت یکی از شهروندان که پس از دانلود و بارگذاری همراه بانک یکی از بانک‌های رسمی کشور، مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال از حساب وی بصورت غیرمجاز برداشت شده است، کارشناسان پلیس فتا، بررسی این پرونده را در دستور کار خود قرار دادند.

به گزارش اکوپل نیوز، رییس پلیس فتای استان اصفهان گفت: فردی که با طراحی اپلیکیشن جعلی همراه بانک یکی از بانک‌های رسمی، اقدام به برداشت از حساب مشتریان می‌کرد، دستگیر شد.

fake application

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی عصر دوشنبه با اعلام خبر شناسایی و دستگیری فرد جاعل در عملیات کارشناسان پلیس فتا: کاربران از ورود به سایت‌هایی که با تبلیغات اغواکننده شبکه‌های اجتماعی مردم را ترغیب به ورود و پرداخت وجه و دریافت خدمات می‌کنند خودداری و اپلیکیشن‌های بانکی را تنها از سایت رسمی بانک مربوطه دریافت کنند.

سرهنگ مرتضوی افزود: کاربران از ورود به سایت‌هایی که از طریق لینک‌های ناشناس و تبلیغاتی که بصورت خودکار باز می‌شود، پرهیز و در استفاده از موتور‌های جست‌وجو دقت کنند تا در دام سایت‌های جعلی نیفتند.

وی به یکی از پرونده‌های پلیس فتای اصفهان اشاره کرد و گفت: پس از شکایت یکی از شهروندان که پس از دانلود و بارگذاری همراه بانک یکی از بانک‌های رسمی کشور، مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال از حساب وی بصورت غیرمجاز برداشت شده است، کارشناسان پلیس فتا، بررسی این پرونده را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: شاکی در اظهاراتش بیان کرده است که با جست وجوی اپلیکیشن همراه بانک مورد نظر و دانلود برنامه از "گوگل پلی" و نصب و تنظیم کلیه دسترسی‌ها برای این برنامه، دریافته است که علاوه بر اینکه اپلیکیشن مربوطه خدمات بانکی ارائه نمی‌کند، بلکه کل موجودی حسابش را که ۳۵۰ میلیون ریال بوده نیز برداشت شده است.

وی ادامه داد: در بررسی اولیه مشخص شد، اپلیکیشن مورد استفاده شاکی، جعلی بوده و متهم با سوء استفاده از نام همراه بانک مربوطه و اخذ مجوز دسترسی به تلفن همراه از طریق سرقت نام کاربری و رمز عبور همراه بانک وی، برای برداشت از حساب این شخص استفاده کرده است.

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ایران یا پلیس سایبری ایران با نام مختصر پلیس فتا، یک واحد تخصصی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است که وظیفه آن جلوگیری و مبارزه با ایجادکلاهبرداری اینترنتی و جعل، سرقت اینترنتی، هک، نفوذ و جرائم سازمان یافته رایانه‌ای است.

 

بیشتر بخوانید

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر