- عباس عراقچی: خوش بینی ممکن است موجه باشد، اما فقط با احتیاط زیاد
- اعلام جرم علیه دو مدیر رسانه به دلیل اظهارات سخیف درباره مذاکرات هستهای
- بیشترین درخواست پناهندگی مربوط به کدام کشور اروپایی است؟
- شلیک ۹ گلگوله به یک نوجوان اوتیسمی توسط پلیس آیداهو
- شاغلان کدام کشور اروپایی درآمد کمتری دارند؟
- کوچکترین ضربان ساز قلب جهان ساخته شد
- عباس عراقچی: عجله ای برای ارتباط با دولت سوریه نداریم
- حضور در لیست سیاه FATF عامل افشای اطلاعات کشور است
- علی شمخانی: ایران برای توافق متوازن آمده، نه تسلیم
- مرگ تلخ ۲ قاضی کهگیلویه و بویراحمدی در یک تصادف
- احمد خاتمی: امکان مذاکره بر سر غنی سازی، فعالیتهای موشکی و حضور منطقهای ایران وجود ندارد
- چین سفارش هواپیماهای بوئینگ را متوقف کرد
- بانک سپه هک نشده بلکه داده ها سرقت شده است
- فرمانده نیروی زمینی ارتش: دشمن شرارتی در سر داشته باشد ارتش سر را از بدن او جدا می کند
- حسین مرعشی: مطمئن باشید ایران لیبی نمیشود/ ایران رهبری هوشمندی دارد
- محمد اسلامی: آژانس بین المللی انرژی اتمی بی طرف باشد
معطلی یکساله ۱۵۰۰ کامیون دست دوم در گمرک
محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم مبادله تفاهمنامه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و در جمع خبرنگاران، با اشاره به حوادث تلخ واژگونی اتوبوسهای خبرنگاران و سرباز معلمان گفت: امروز جلسه فوقالعاده کمیسیون عالی ایمنی راهها با حضور همه اعضای اصلی این کمیسیون برگزار میشود و این موضوع را بررسی خواهد کرد.
وی ادامه داد: از سه استانی که در این ماجرا حضور داشتند، پلیس راه و مسئولان حملونقل را نیز دعوت کردیم. در این جلسه گزارشات را مرور خواهیم کرد و تصمیمات مقتضی اتخاذ خواهد شد.
اسلامی با بیان اینکه نوسازی ناوگان یکی از ضرورتها است، گفت: ما اکنون چند سال است که در حال مذاکره و پیگیری برای نوسازی ناوگان حملونقل جادهای هستیم و منابع خود را نیز به این مهم اختصاص دادهایم.
ما برای نوسازی ۵۵ هزار کامیون بالای ۴۰ سال در کشور برنامه مدون داریم و با کارخانجات قرارداد مبادله کردهایم. اکنون کارخانجات باید توضیح دهند که چرا در اجرای قراردادها اهتمام ویژه نداشتند.
وی افزود: در مورد نوسازی ناوگان حملونقل جادهای، آن بخشی که به ما مربوط شود را پیگیری میکنیم، چراکه معدل عمر ناوگان حملونقل در بخش بار و مسافر باید کاهش پیدا کند.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به متوسط سن ناوگان حملونقل باری و مسافری جادهای در کشور گفت: اکنون متوسط سن اتوبوس حدود ۱۱ سال است، اما معدل سن مینیبوسهای کشور ۲۴ سال است که نشان از فرسودگی بالای این ناوگان دارد. متوسط سن سواری روی مرز مجاز است و این مساله نشان میدهد که نوسازی ناوگان سواری خوب انجام شده است.
وی با بیان اینکه نوسازی ناوگان کامیون باید سرعت پیدا کند، ادامه داد: قانون به ما اجازه داده که کامیون دست دوم با کارکرد ۳ سال وارد کشور کنیم.
امیدوار هستیم که دستگاههای مربوطه اجازه دهند ترخیص ۱۵۰۰ کامیونی که یکسال است در گمرک هستند، بیش از این به تاخیر نیافتد و مردم طبق اختیار قانونی که به قانونگذار اعطا کرده بتوانند این کامیونها را ترخیص و از آنها استفاده کنند.
انشالله کارخانجات نیز در پیشبرد قراردادها اهتمام نشان داده و آنها را به جریان بیاندازند که مردم بتوانند کامیون مناسب و خوب ابتیاع کرده و استفاده کنند.
این عضو کابینه تدبیر و امید افزود: قراردادهای خرید کامیون نو هم با ایران خودرو دیزل و هم با ماموت منعقد شده است. بر اساس این قراردادها حدود ۸۰ درصد قیمت این کامیونها تسهیلات است و ۲۰ درصد بعلاوه یک کامیون فرسوده را باید متقاضی فراهم کند.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان اینکه افزایش قیمت بلیت هواپیما اتفاق نیافتاده و شورای عالی هواپیمایی کشوری نیز هنوز مصوبهای برای افزایش قیمت ندارد، گفت: طبق قانون قیمت بلیت هواپیما متاثر از عرضه و تقاضا و آزاد است؛ بنابراین دولت در ارتباط با بلیت هواپیما تکلیف قانونی قیمت گذاری ندارد.
وی افزود:، اما به دلیل اینکه اجهافی به مردم نشود و یک نظام منطقی بر قیمت بلیت وجود داشته باشد، ما در شورای عالی هواپیمایی کشوری بر روی مساله قیمت بلیت هواپیما اعمال مدیریت و نظارت میکنیم.
اکنون اگر شرکتهای هواپیمایی تقاضایی برای افزایش قیمت بلیت داشته باشند، باید این مساله را در شورا مطرح کنند.
فعلا هم کسی تصمیم نگرفته و دستور کار جدیدی نیز در این رابطه مشاهده نکردم.