کد خبر: ۲۸۴۴
۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۹
در این شهرستان بیشترین نوع وقوع جرم در حوزه نزاع و درگیری مرتبط با آب بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان قوچان گفت: در این شهرستان بیشترین نوع وقوع جرم در حوزه نزاع و درگیری مرتبط با آب بوده است.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ محمد طبسی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته ناجا برگزار شد، عنوان کرد: در سال‌های اخیر ناجا در حوزه هوشمندسازی ناوگان خود اقدامات خوبی انجام داده و در حوزه خودرویی، پیگیری و کنترل جرائم، کشف، دستگیری و کنترل مجرمان به صورت اپتیکی انجام می‌شود.

رییس پلیس: بیشتر درگیری‌های قوچان بر سر آب است

وی ادامه داد: در شهرستان قوچان در زمینه پایش تصویری شهرستان مقرر شد به زودی این شهر به تعداد زیادی دوربین مجهز شود تا بخشی از مجرمان به صورت اپتیکی کنترل و توقیف شوند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان قوچان اظهار کرد: برخورد با اراذل و اوباش و ناامن کنندگان جامعه، فروشندگان سلاح و مهمات، توزیع‌کنندگان مواد مخدر، سارقان و سارقان عنف در دستور کار قرار دارد و نیرو‌ها آمادگی کامل دارند در سال جاری فعالیتشان مضاعف شود تا شهری ایمن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در حوزه امنیت نباید فقط پلیس را دخیل بدانیم، چون پلیس تنها حافظ امنیت است، گفت: امنیت از کانون خانواده شروع می‌شود و سازمان‌های زیادی در امنیت دخیل هستند که باید به نیروی انتظامی کمک کنند تا امنیت پایداری را در شهر شاهد باشیم.

طبسی بیان کرد: در زمینه ایمن‌سازی اماکن مجهزسازی صنوف به دوربین در دستور کار ماست. همچنین در برخی ادارات که تاکنون به دلیل کرونا نگهبان نداشتند، در سال جاری باید نگهبانان در اماکن دولتی حضور داشته باشند تا به پلیس برای ایجاد امنیت کمک کنند.

وی تمام طرح‌های پلیس را در راستای خدمت به مردم دانست و تصریح کرد: بخش عظیم موفقیت پلیس به دلیل اعتمادی است که مردم به آن دارند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان قوچان با تأکید بر فعالیت تمام حوزه‌های تخصصی پلیس در این شهرستان گفت: شب گذشته یک مورد تیراندازی در شهرستان قوچان به وقوع پیوست، اما طی تنها نیم ساعت پلیس اطلاعات با همکاری یگان امداد محل اختفای فرد را شناسایی و متهم دستگیر شد.

وی افزود: با توجه به اینکه همیشه رافت همراه با اقتدار در دستور کار پلیس قرار دارد، اما مجرمان بدانند این شهر نه جای ماندن و نه جای اقدامات ناامن کننده و جولان این افراد است، چون این موضوعات خط قرمز پلیس است.

طبسی عنوان کرد: اعتیاد، اختلافات خانوادگی و سرقت در مراحل بعدی نرخ جرم در این شهرستان هستند.

وی اضافه کرد: به دلیل اینکه سبک آبیاری مزارع به صورت سنتی بوده و در سال‌های اخیر با پدیده کم‌آبی و خشک‌سالی بیش از پیش مواجه شده‌ایم میزان نرخ نزاع بر سر آب افزایش یافته است که امیدواریم با ساماندهی چاه‌های آب غیرمجاز و همکاری با معتمدان و بخشداران این مشکل حل شود.

کشف سلاح نسبت به سال گذشته ۷۵ درصد افزایش یافته است

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان قوچان عمده جرائم سرقت در این شهرستان را از نوع سرقت‌های خرد دانست و تصریح کرد: اگر مکانی برای نگهداری معتادان متجاهر داشته باشیم این سرقت‌ها کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: پلیس می‌تواند در یک روز تمام معتادان را جمع‌آوری کند، ولی کمپ ماده ۱۶ برای نگهداری همه معتادان متجاهر کافی نیست و این افراد پس از مدتی از آن خارج می‌شوند.

طبسی میزان وقوع جرم در شهرستان قوچان را کمتر از ۱۰ درصد دانست و اظهار کرد: میزان کشفیات در این شهرستان بیش از ۶۵ درصد است؛ به گونه‌ای که تنها در حوزه کشف و دستگیری سلاح ۷۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته‌ایم.

وی افزود: در ۶ ماه نخست سال جاری تعداد ۲۱ هزار مورد تماس تلفنی با ۱۱۰ انجام شده که از این میان ۱۵ هزار تماس عملیاتی شده و به شهروندان خدمات ارائه داده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان قوچان ۷۰ درصد پرونده‌های پلیس فتا را مرتبط با حوزه مالی خواند و افزود: این بخش شامل دو حوزه برداشت اینترنتی و کلاه‌برداری اینترنتی است که برداشت‌های اینترنتی پس از فعال سازی رمز پویا کاهش چشمگیری داشته است، اما در حوزه کلاه‌برداری‌های اینترنتی با افزایش مواجه بودیم.

وی با اشاره به هک حساب‌های تلگرامی تعدادی از شهروندان قوچانی و درخواست واریز وجه از مخاطبان این افراد تصریح کرد: هک اکانت‌های تلگرام و اینستاگرام امکان‌پذیر نیست و در این موارد شاهد اخذ کد امنیتی با مهندسی اجتماعی و در دست گرفتن حساب کاربری مواجه بودیم و اکثر افرادی که اکانت‌های کاربری خود را از دست داده‌اند، رمز دوم آن‌ها فعال نبوده است.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر