کد خبر: ۲۹۹۸
۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶
رییس پلیس راهور ناجا:
سالانه حدود ۱۶ تا ۱۷ هزار نفر در سوانح ترافیکی در کشور جان خود را از دست می‌دهند؛ در تصادفات، ۶۵ درصد آقایان و فقط ۳۵ درصد خانم‌ها مقصر هستند

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه بانوان بیشتر از آقایان قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت و کمتر دچار سوانح ترافیکی می‌شوند، گفت: بیشترین کسانی که در کشور در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند افراد ۱۸ تا ۳۵ سال و جامعه فعال کشور هستند.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از ایرنا، سردار سید کمال هادیانفر روز دوشنبه در سومین روز از هفته ناجا و در دومین همایش بانوان فرهنگیار ترافیک افزود: سالانه حدود ۱۶ تا ۱۷ هزار نفر در سوانح ترافیکی در کشور جان خود را از دست می‌دهند و زیان مالی ناشی از این حوادث، معادل هشت درصد از تولید ناخالص ملی است.

سالانه ۱۷ هزار نفر در تصادفات کشته می‌شوند/ در تصادفات، ۶۵ درصد آقایان مقصر هستند

وی ادامه داد: تصادفات از جدی‌ترین معضلات کشور است و ۱۶ تا ۱۷ هزار جانباختگان حوادث ترافیکی برای کشور زیبنده نیست.

هادیانفر افزود: طبق آمار‌های به دست آمده، بانوان بیشتر از آقایان قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت و کمتر دچار سوانح ترافیکی می‌شوند.

وی ادامه داد: از سال ۸۴ در پلیس راهور به یک چالش جدی دست پیدا کردیم و آن این بود که اگر می‌خواهیم توسعه انضباط داشته باشیم باید از ظرفیت‌های اجتماعی بهره ببریم.

سهم ۶۵ درصدی مردان و ۳۵ درصدی زنان در تصادفات

هادیانفر به نقش مادران و همسران در توسعه آموزش و فرهنگ اشاره کرد و گفت: نقش این افراد در همه زمینه‌ها انکارناپذیر است آمار‌ها نشان می‌دهد که در تصادفات، ۶۵ درصد آقایان و فقط ۳۵ درصد خانم‌ها مقصر هستند و خانم‌ها بیشتر احتیاط کرده و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت می‌کنند.

۳۰ دستگاه در حوزه ترافیک مسئولیت دارند

وی درخصوص نقش سایر سازمان‌های مسئول در حوزه ترافیک گفت: ۳۰ دستگاه در حوزه ترافیک مسئولیت دارند، اما تکالیفی که قانون به عهده آن‌ها گذاشته را کسی مطالبه نمی‌کند و جایی پرسیده نمی‌شود که چه کار موثری در وظیفه‌ای که در بحث ترافیک به آن‌ها محول شده انجام داده اند و نیاز است که جامعه در این خصوص مطالبه گری کند.

به گفته رئیس پلیس راهور، انضباط در هر کشور نشانه توسعه یافتگی است و همه نهاد‌ها باید به آن توجه زیادی داشته باشند چراکه یکی از با ارزش‌ترین کار‌ها استفاده از خانم‌ها در حوزه انضباط ترافیکی و پیش گیری از تصادفات است.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر