- عباس عراقچی: خوش بینی ممکن است موجه باشد، اما فقط با احتیاط زیاد
- اعلام جرم علیه دو مدیر رسانه به دلیل اظهارات سخیف درباره مذاکرات هستهای
- بیشترین درخواست پناهندگی مربوط به کدام کشور اروپایی است؟
- شلیک ۹ گلگوله به یک نوجوان اوتیسمی توسط پلیس آیداهو
- شاغلان کدام کشور اروپایی درآمد کمتری دارند؟
- کوچکترین ضربان ساز قلب جهان ساخته شد
- عباس عراقچی: عجله ای برای ارتباط با دولت سوریه نداریم
- حضور در لیست سیاه FATF عامل افشای اطلاعات کشور است
- علی شمخانی: ایران برای توافق متوازن آمده، نه تسلیم
- مرگ تلخ ۲ قاضی کهگیلویه و بویراحمدی در یک تصادف
- احمد خاتمی: امکان مذاکره بر سر غنی سازی، فعالیتهای موشکی و حضور منطقهای ایران وجود ندارد
- چین سفارش هواپیماهای بوئینگ را متوقف کرد
- بانک سپه هک نشده بلکه داده ها سرقت شده است
- فرمانده نیروی زمینی ارتش: دشمن شرارتی در سر داشته باشد ارتش سر را از بدن او جدا می کند
- حسین مرعشی: مطمئن باشید ایران لیبی نمیشود/ ایران رهبری هوشمندی دارد
- محمد اسلامی: آژانس بین المللی انرژی اتمی بی طرف باشد
۷۸ درصد قربانیان حوادث رانندگی موتورسیکلت سواران و عابران پیاده هستند
رئیس پلیس ترافیک شهری راهور با اشاره به اینکه در ۹ ماهه سال جاری متاسفانه ۷۸ درصد قربانیان حوادث رانندگی معابر شهری کشور مربوط به موتورسیکلت سواران و عابر پیاده میباشد.
به گزارش اکوپل نیوز به نقل از پلیس راهور، سرهنگ «محمدباقر سلیمی» در تشریح این خبر گفت: برابر تحلیل آمار جان باختگان ناشی از حوادث رانندگی در ۹ ماه سال جاری، ۷۸٪ از جانباختگان مربوط به موتورسیکلت سواران و عابر پیاده میباشد که ۳۶٪ آن مربوط به موتورسیکلت سواران و ۴۲٪ از جان باختگان به عابرین پیاده تعلق دارد.
وی افزود: کمترین جان باختگان موتورسیکلت سوار مربوط به استانهای کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، البرز، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بوده و بیشترین جان باختگان موتورسیکلت سوار مربوط به ۵ استان تهران بزرگ، فارس، اصفهان، خراسان رضوی و خوزستان میباشد.
رئیس پلیس ترافیک شهری راهور پیرامون علل جان باختگان موتورسواران در تصادفات اظهار داشت: برابر تحلیلهای سازمان پزشکی قانونی ۷۵٪ موتورسیکلت سواران در اثر ضربات به قسمت سر و جمجمه و خونریزیهای شدید مغزی جان خود را از دست داده اند؛ بنابراین استفاده از کلاه ایمنی در پیشگیری از مرگ و میر نقش مستقیم دارد.
وی گفت: نقش کلاه ایمنی به عنوان یک ابزار ساده، ولی محافظت کننده، بسیار تعیین کننده است، و از عموم هموطنان خانوادهها و افرادی که از موتور سیکلت استفاده میکنند تقاضا میکنیم از کلاه ایمنی استفاده مستمر داشته باشند.
سرهنگ سلیمی دومین عامل جان باختگان موتورسواران در تصادفات را ناشی از تردد در معابر بزرگراهی، تونلهای شهری و تردد در زمانهایی که سطح معابر ناشی از بارندگی لغزنده هستند، برشمرد وی گفت: توصیه پلیس این است که با توجه به افزایش احتمال بروز تصادفات شدید، بین موتورسیکلت و دیگر وسایل نقلیه موضوع عدم تردد در معابر بزرگراهی و تونلهای شهری و عدم تردد در شرایط نامساعد جوی و لغزنده بودن معابر مد نظر این کاربران قرار گیرد.
رئیس پلیس ترافیک شهری در ادامه بیان داشت: ۸۵ ٪جان باختگان موتورسیکلت افراد ذکور هستند و ۱۵٪ باقیمانده شامل بانوان ترک نشین میباشند. همچنین گروه سنی جانباختگان را بین ۱۴ تا ۴۴ سال تشکیل میدهد.
سرهنگ سلیمی یکی دیگر از عللی که باعث جان باختن موتورسیکلت سواران میباشد را استفاده جمعی از آن دانست و افزود: موتورسیکلت برابر طراحی استاندارد و مقررات که در آیین نامه راهنمایی و رانندگی پیشبینی شده، ظرفیت آن یک نفر است.
ولیکن در پارهای اوقات این وسیله مورد استفاده جمعی خانوادگی حتی تا ۵ الی ۷ نفر هم قرار میگیرد که متاسفانه در همین سال جاری دو تصادف جمعی موتورسیکلت هر کدام با ۵ نفر سرنشین بودیم، که در حادثه اول هر پنج نفره که اعضای یک خانواده بودند جان خود را از دست دادند، و در حادثه دوم نیز ۳ نفر فوت و دو نفر به شدت مجروح شدند.
وی در پایان گفت: از رانندگان عزیز انتظار داریم، در مناطق مسکونی برابر آیین نامه راهنمایی و رانندگی با سرعت مطمئنه حرکت نموده، و توجه کافی و لازم به جلو داشته باشند و از صحبت کردن با تلفن همراه در حین رانندگی خودداری کنند.