- حیات اقتصاد کشور مرهون تلاش کارآفرینان است
- بیانیه سپاه در رابطه با حمله نظامی به اسرائیل
- فیلم؛ پهپادهای انتحاری ایران در مسیر اسرائیل
- حمله نظامی ایران به اسرائیل آغاز شد
- «گنبد آهنین» اسرائیل چیست و چطور کار میکند؟
- دادگاهی در آرژانتین ایران را مسئول حمله تروریستی آمیا شناخت
- پنتاگون: اسرائیل از حمایت کامل آمریکا در برابر حمله نظامی ایران مطمئن باشد
- حمله نظامی ایران به اسرائیل جمعه انجام میشود
- موتورسیکلت «قرارهای یواشکی» رئیس جمهوری سابق فرانسه حراج میشود
- کارت سوخت ۲۰ میلیونی دروغ است
- جزئیات عفو ۲ هزار و ۱۲۷ محکوم
- ثبت نام خودروهای سایپا بدون قرعه کشی ویژه عید فطر ۱۴۰۳
- عکس؛ صورت کبود شده محمود احمدی نژاد
- بازیگران نمایش «عددهای نشده» معرفی شدند
- اطلاعیه قوه قضاییه در رابطه با بازرسی از رسانه فردای اقتصاد
- دلیل اعتراض کشاورزان اروپایی چیست؟
معاون عملیات فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران کارکردهای سامانه پیام کوتاه مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ را تشریح کرد.
به گزارش اکوپل نیوز به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار «حسین ساجدی نیا» با اشاره به راه اندازی سامانه پیامکی فوریتهای پلیسی ۱۱۰ با گریزی بر پیشینه راه اندازی مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ اظهار داشت: در راستای تحقق فرامین فرماندهی معظم کل قوا " مدظله العالی"، با توجه به فراوانی، تنوع و گسترش ماموریتهای فرماندهی انتظامی در سراسر کشور، در تاریخ ۲۰/ ۷ / ۷۹ مصادف با سالروز ولادت امیر المومنان علی (ع)، فوریتهای پلیسی با شماره تلفن ۱۱۰ در کشور راه اندازی و آغاز به کار کرد.
وی افزود: اینک با گذشت بیش از ۲۰ سال از عمر این اقدام موفق، به طور میانگین روزانه بیش از صد هزار تماس با مراکز ۱۱۰ در سراسر کشور برقرار میشود که از این تعداد، ۵۸ درصد منجر به عملیاتهای پلیسی میشود که بیانگر میزان استقبال، اعتماد و باور مردم و از طرفی انتظار به حق آنها از پلیس و از سوی دیگر افزایش توان پلیس در پاسخگویی به مردم است.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: هم اکنون در ایام ولادت حضرت فاطمه الزهرا (س)، در راستای افزایش خدمت رسانی به مردم و توسعه و هوشمندسازی فوریتهای پلیسی، سامانه پیام کوتاه ۱۱۰ رونمایی و راه اندازی شد.
سردار ساجدی نیا اضافه کرد: با استناد به گزارش انجمن حمایت از افراد با افت شنوایی، قریب به ۲ درصد از جامعه افراد ناشنوا یا با افت شنوایی تشکیل میدهند که به دلیل ناتوانی و مشکلات کلامی، قادر به برقراری تماس تلفنی با فوریتهای پلیسی نبوده و علیرغم اقدامهای بسیار خوب پلیس در حوزه خدمات رسانی به شهروندان، تاکنون نتوانسته ارتباط مناسبی برای رسیدگی به نیازهای پلیسی این قشر برقرار کند.
این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: ضمن اینکه برخی از هم وطنان به دلیل شرایط خاص قادر به برقراری تماس تلفنی با سامانه ۱۱۰ نمیباشند که بحمدالله امروز و با رونمایی سامانه پیام کوتاه مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ این امکان فراهم شده که این افراد با پلیس در ارتباط باشند.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران هدف از راه اندازی سامانه پیام کوتاه ۱۱۰ و ارتباط از طریق پیام کوتاه با مرکز فوریتهای پلیسی را خدمات رسانی پلیس به همه افراد جامعه از افراد سخت گویش، ناشنوا و عموم افرادی که به دلایل مختلفی به برقراری ارتباط کلامی با پلیس نیستند در راستای تحقق شعار پلیس هوشمند و پاسخگو با تاکید و اهتمام، سرعت و دقت برشمرد و افزود: ترویج عدالت اجتماعی و تساوی حقوق شهروندان، دستیابی به سایر مسیرهای ارتباطی شهروندان با پلیس، بهره گیری از توان بالقوه مردمی در تامین امنیت جامعه و ... از دیگر اهداف راه اندازی این سامانه پیامکی است.
سردار ساجدی نیا در تشریح قابلیتهای سامانه پیام کوتاه ۱۱۰ یادآور شد: تعریف شماره مختص هر استان برای دریافت و ارسال پیام کوتاه (پیش شماره ۱۱۰ و کد استان) به عنوان مثال استان خراسان رضوی ۱۱۰۵۱، البرز ۱۱۰۲۶ و ... و در تهران بزرگ ۱۱۰۱۱۰، دریافت پیامک در حوزههای عملیاتی و ... از قابلیتهای این سامانه میباشد.