کد خبر: ۱۸۹۳
۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۴
کاهش مصرف آبگوشت‌های چرب برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی توصیه می‌شود.

بیماری‌هایی که می‌توانند از خوردن آب گوشت ظاهر شوند نام برده شدند.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از اسپوتنیک، آندره بوبرووسکی دانشیار دانشکده پزشکی دانشگاه دولتی سن پترزبورگ روسیه و متخصص تغذیه از آنچه که در خوردن آب گوشت باید ترسید گفت.

این متخصص تغذیه گفت: آب گوشت خطر ابتلا به بیماری‌های جدی را افزایش می‌دهد. آب گوشت یک غذای سالم و ترمیم کننده است؛ اغلب پس از بیماری یا جراحی تجویز می‌شود. با این حال، مصرف روزانه آب گوشت گاو یا مرغ می‌تواند برای سلامتی مضر باشد.

آب گوشت نخورید!

به گفته وی، این موضوع به دلیل دارو‌هایی است که در پرورش دام و طیور استفاده می‌شود. چرا که در مزارع مدرن از مقدار زیادی هورمون و آنتی بیوتیک برای پرورش سریع طیور و دام استفاده می‌کنند.

بهتر است از آبگوشت دوم یا حتی سوم استفاده شود (گوشت دو بار پخته شود) چرا که با این کار مواد مضر بسیار کمتری در آن باقی می‌ماند.

علاوه بر این، کاهش مصرف آبگوشت‌های چرب برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی نیز توصیه می‌شود.

این کارشناس تغدیه توضیح داد: ثابت شده است که بسیاری از بیماری‌های مدرن – تصلب شرایین، بیماری‌های ایسکمیک قلب، حملات قلبی، سکته مغزی - با استفاده مداوم از اسید‌های چرب اشباع، یعنی چربی‌های حیوانی افزایش پیدا‌ می‌کند.

بیماری تصلب شرایین نشانه‌های درد آور نیست، اگرچه ممکن است در طول سال‌ها ایجاد شود، اما تقریباً نشانه‌ای از خود بروز نمی‌دهد.

دانشیار دانشکده پزشکی دانشگاه دولتی سن پترزبورگ همچنین استفاده از آب گوشت چرب را برای بیماری سنگ معده و برخی بیماری‌های دیگر توصیه نمی‌کند.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر