کد خبر: ۱۹۳۵
۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران:
در نظر داریم با شناسایی فروشندگانی که لباس‌های متعارف اجتماع بانوان را در تهران به فروش می‌رسانند از آن‌ها حمایت کنیم.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران از امضای تفاهم نامه همکاری مشترک فی مابین کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران خبر داد.

به گزارش اکوپل نیوز، ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک فی مابین کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران که در محل این اتحادیه برگزار شد گفت: از زمانیکه کارگروه ساماندهی مد و لباس، معرفی نامه هر طراح با ذکر نشانی دقیق محل فعالیت وی را به اتحادیه تحویل دهد، فعالیت طراح در رسته کار هنری قرار میگیرد و به اعتبار پروانه کسب حمایت ویژه‌ای از طراحان نیز میشود و فعالیت آن‌ها به شکل قانونی ادامه پیدا می‌کند.

کسانی که لباس زنانه متعارف بفروشند حمایت می‌شوند

وی بیان کرد: این تفاهم نامه به منظور همکاری مشترک در راه اندازی رسته طراحان لباس، توسعه، بهبود فضای اقتصادی فرهنگ و هنر، حمایت از کسب و کار‌های نوین براساس بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، ترویج و اعتلای فعالیت‌های علمی و دانشگاهی با چشم اندازی معطوف به آینده تمدن ایرانی اسلامی، به جهت ارتقای سطح کمی و کیفی تولید پوشاک ایرانی تنظیم شده است.

شیرازی در خصوص نحوه ارتباط طراحان و تولیدکنندگان و سایر شرایط صدور پروانه افزود: در ابتدا حداقل میبایست ۱۰۰ طراح مجوز صنفی طراحی را از اتحادیه با همکاری کارگروه دریافت کنند و سپس پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و آزمون بر اساس توانایی هایشان رتبه بندی شوند.

بر اساس اعلام اتاق اصناف تهران، وی ادامه داد: طراحان پس از رتبه بندی توسط وزارت صمت و اتحادیه به واحد‌های صنفی و کارخانجات صنعتی معرفی می‌شوند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان تهران در مزیت‌های اجرای این تفاهم نامه و ارتباط طراحان و تولیدکنندگان اشاره داشت: در نظر داریم با شناسایی فروشندگانی که لباس‌های متعارف اجتماع بانوان را در تهران به فروش می‌رسانند از آن‌ها حمایت کنیم.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر