کد خبر: ۲۱۰۳
۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۱
علیرضا زاکانی:
اگر عده‌ای در سال‌های اخیر شرایط را به‌گونه‌ای کردند که آمریکایی‌ها امیدوار شوند کسانی بودند که سابقه خوشی داشتند، اما ریشه نداشتند. اعتقاد و بنیان درستی نداشتند.

شهردار تهران با تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت‌های درون کشور گفت: جز با تاکید بر عزت ملت، تبعیت از رهبری و خدمت صادقانه راهی برای فتح قله‌های پیشرفت وجود ندارد.

به گزارش اکوپل نیوز، علیرضا زاکانی در مراسم گرامیداشت چهل و سومین سالگرد یوم‌الله هفدهم شهریور، ضمن تقدیر از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای برگزاری این مراسم گفت: وقتی یاد شهید و شهادت می‌کنیم و هنگامی که یاد حماسه‌های انقلاب اسلامی می‌افتیم به عظمت و بزرگی انقلاب پی می‌بریم. یاد و خاطره شهیدان باید زنده نگه داشته شود که در همین رابطه رهبر انقلاب فرمود زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

وی افزود: ما با ایثارگران زمانه را تفسیر می‌کنیم. ما به شهدا به عنوان یک اسوه و الگو نگاه می‌کنیم. جوان ما امروز نیاز به اسوه و الگو دارد و شهدا این امکان را فراهم کرده‌اند که الگو‌های بزرگی به جوانان‌مان بدهیم و در جهت تداوم انقلاب به میدان آمدن آن‌ها را ببینیم.

یاد و نام شهدا توجه ما را به آن‌ها جلب می‌کند چرا که بی‌تردید آن‌ها زنده هستند. آن‌ها محدودیت‌های ما را ندارند و می‌توانند از ما دستگیری کنند و به ما کمک کنند.

افراد بی‌ریشه شرایط را به‌گونه‌ای کردند که آمریکایی‌ها امیدوار شوند

وی ادامه داد: توجه به حماسه‌ها دوست و دشمن را می‌تواند از یکدیگر تمیز دهد تا در مدار دشمن قرار نگیریم و در مقابل آن بایستیم.

شهردار تهران با اشاره به قرار گرفتن در آستانه اربعین حسینی گفت: اربعین حسینی حرکت بی‌نظیری است که جهان را تحت الشعاع خود قرار داد. دور هم جمع شدیم تا حماسه بزرگی که ۴۳ سال پیش در میدان شهدا به وقوع پیوسته است، پاس بداریم. حماسه‌ای که باید برای نسل‌ها باقی بماند.

ده‌ها سال است که دشمن بزرگ ما آمریکاست، آمریکایی که برای همه چیز و همه کس قیمت قائل است و به دنبال به یغما بردن ثروت ملت‌هاست که یکی از بارزترین آن‌ها ملت رشید ایران است.

در آیینه هفدهم شهریور‌ها دشمن را باید دید. هر کجا ملتی به آمریکا تمکین کرد به عنوان برده از آن بهره‌کشی کرد و هر کجا ملتی همچون ملت ایران ایستاد با خاری و خفت صحنه را ترک کرد.

وی ادامه داد: آمریکا فهم غلطش این بود که در منطق او همه چیز قیمت دارد، اما در فهم اسلام و در درک رهبری بزرگ ایران اسلامی و پس از او رهبر معظم انقلاب اسلامی و فهم بزرگ ملت ایران، آمریکا اشتباه کرده بود و امروز تاوان این اشتباه را در عرصه‌های مختلف پرداخت می‌کند.

زاکانی با تاکید بر اینکه باید ظرفیت‌های ملت خود را دریابیم، افزود: برخی در ۴۲ سال گذشته دشمن را فراموش و در مقابل آن کرنش کردند و دل به کوشش مخملی دشمن دوختند.

بی‌تردید هفدهم شهریورماه روز خاطره‌انگیزی است که انگیزه برای پیگیری اهداف انقلاب اسلامی را مهیا می‌کند. اهداف انقلاب اهداف مبارکی بوده و هست و ما باید به سمت قله‌های افتخار حرکت کنیم.

وی تاکید کرد: اگر عده‌ای در سال‌های اخیر شرایط را به‌گونه‌ای کردند که آمریکایی‌ها امیدوار شوند کسانی بودند که سابقه خوشی داشتند، اما ریشه نداشتند. اعتقاد و بنیان درستی نداشتند. اگر با انقلاب همراه شده بودند یا از سر احساس و طمع بود و یا بعداً از انقلاب جدا شدند چراکه صدق نداشتند.

بی‌تردید ما جز با تاکید بر عزت ملت و تبعیت از رهبری و خدمت صادقانه نمی‌توانیم قله‌های پیش‌رو را فتح کنیم.

شهدا رفتند که این پیام را بدهند که انقلاب اسلامی دست من و شما به امانت سپرده شده تا اهداف انقلاب را محقق کنیم.

قطعا دشمن به همان میزان که ما ایستادگی می‌کنیم در مقابل ما کرنش می‌کند. باید در تحقق عدالت مردم را امیدوار کنیم.

ما در شهرداری تهران خود را کوچک و خاک پای مردم می‌بینیم. قطعا آینده درخشانی داریم اگر خود را حفظ کنیم و گرفتار دنیا نشویم. اگر راه شهدا را برویم و خدمت صادقانه را پیشه کنیم حتما پیروز هستیم و آمریکا و هر ظالمی نمی‌تواند در مقابل ما بایستد.

به گزارش اکوپل نیوز، در بخش دیگری از این مراسم حجت‌الاسلام محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به یوم‌الله هفدهم شهریورماه گفت: ۴۳ سال از آن روز تاریخی می‌گذرد. ۴۳ سال پیش در این روز قیامی برپا شد.

رژیم منحوس پهلوی نهایت شقاوت و سرسپردگی خود را در این روز به نمایش گذاشت و این لکه ننگ از دامن رژیم طاغوت هرگز پاک نخواهد شد.

وی افزود: جنایتی که در یوالله هفدهم شهریورماه رخ داد یکی از متقن‌ترین اسناد تاریخی است و جنایتی که رژیم شاه مرتکب شد باعث شد زنان و مردان و کودکان به گلوله بسته شوند لذا ما وظیفه داریم یاد این شهدا را زنده نگه داریم چراکه موجودیت و هویت ما وابسته به این ارزش‌هاست.

وی تاکید کرد: امام (ره) فرمود این یوم‌الله انسان‌ساز است و با نور این یوم‌الله می‌توانیم راه خود را پیدا کنیم؛ لذا وظیفه داریم این روز بزرگ را زنده نگه داریم.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر