- محمد بن سلمان: جامعه جهانی مانع حمله اسرائیل به خاک ایران شود
- عباس عراقچی: خوش بینی ممکن است موجه باشد، اما فقط با احتیاط زیاد
- اعلام جرم علیه دو مدیر رسانه به دلیل اظهارات سخیف درباره مذاکرات هستهای
- بیشترین درخواست پناهندگی مربوط به کدام کشور اروپایی است؟
- شلیک ۹ گلگوله به یک نوجوان اوتیسمی توسط پلیس آیداهو
- شاغلان کدام کشور اروپایی درآمد کمتری دارند؟
- کوچکترین ضربان ساز قلب جهان ساخته شد
- عباس عراقچی: عجله ای برای ارتباط با دولت سوریه نداریم
- حضور در لیست سیاه FATF عامل افشای اطلاعات کشور است
- علی شمخانی: ایران برای توافق متوازن آمده، نه تسلیم
- مرگ تلخ ۲ قاضی کهگیلویه و بویراحمدی در یک تصادف
- احمد خاتمی: امکان مذاکره بر سر غنی سازی، فعالیتهای موشکی و حضور منطقهای ایران وجود ندارد
- چین سفارش هواپیماهای بوئینگ را متوقف کرد
- بانک سپه هک نشده بلکه داده ها سرقت شده است
- فرمانده نیروی زمینی ارتش: دشمن شرارتی در سر داشته باشد ارتش سر را از بدن او جدا می کند
- حسین مرعشی: مطمئن باشید ایران لیبی نمیشود/ ایران رهبری هوشمندی دارد
وضعیت حمل و نقل تهران تناسبی با منزلت شهروندان ندارد
معاون حمل و نقل شهرداری تهران ضمن ابراز امیدواری به منظور ایجاد منابع مالی جدید در راستای همدلی میان شهرداری و مجلس، گفت: باید با شناسایی ظرفیتها، عقب ماندگیهای گذشته را جبران کرد.
به گزارش اکوپل نیوز، سید مجتبی شفیعی با تأکید بر اینکه معاونت حمل و نقل از نظر بودجهای و گستره خدمات، جایگاه ویژهای در مدیریت شهری دارد، توضیح داد: خدمات حوزه حمل و نقل و ترافیک به صورت مستقیم و بلافاصله توسط کاربران حمل و نقل دریافت میشود و تصمیم گیران این حوزه بر زندگی شهروندان تأثیر میگذارند.
وی با بیان اینکه درحال حاضر حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تناسبی با شأن و منزلت شهروندان ندارد، اضافه کرد: فاصله بسیاری در حوزههای مختلف اعم از واگنهای مترو، اتوبوسرانی، ونها و ... تا وضع مطلوب وجود دارد. عقب ماندگی جدی در ناوگان حمل و نقل عمومی و نارضایتی توسط کاربران این حوزه وجود دارد.
به گفته شفیعی، در بقیه سیستمها به جز حمل و نقل هم مشکلات بسیاری وجود دارد؛ برای مثال در بخش نرم افزاری و مدیریتی ناوگان نظیر حوزه تحلیل دادهها، اطلاعات موجود و استفاده از سیستمهای هوشمند، عقب ماندگی جدی وجود دارد.
معاون شهردار تهران ضمن اشاره به بانکهای اطلاعاتی حوزه حمل و نقل، گفت: بانکهای اطلاعاتی بسیاری وجود دارد، اما در تصمیم گیریها و تحلیلها از این بانکها استفاده نمیشود.
باید تلاش کرد که با تکنولوژیهای نوین این ساختار مدیریتی را به روز کنیم. البته در حوزه سخت افزاری هم اقداماتی باید انجام دهیم و با شناسایی ظرفیتها عقب ماندگیهای گذشته را جبران کنیم تا رضایت مندی از سوی شهروندان حاصل شود.
وی با تأکید بر اهمیت پیشینه حوزه حمل و نقل ترافیک، بیان کرد: تأثیر حمل و نقل بر آلودگی هوا و سلامت جسمی و روحی شهروندان امری انکارناپذیر است.
زمانیکه یک فرد با روحیه و انرژی بالا وارد شبکه معابر شهر شود با اوج ترافیک صبحگاهی، انرژی خود را از دست میدهد و از لحاظ روحی آسیب میبیند؛ آلودگی هوا و صوتی در این زمان مزید بر علت میشود.
شفیعی با بیان اینکه ازدحام ترافیک و آلودگیهای زیست محیطی، کیفیت زندگی در کلانشهر را کاهش داده است، عنوان کرد: ما مسئولان حوزه حمل و نقل و ترافیک بخش بسیاری از این مشکل را ناشی از عملکرد خود میدانیم و باید سعی کرد با کمک شهروندان مشکل را حل کرد.
امید است همدلی که میان شهرداری و مجلس، منابع مالی جدیدی برای شهر ایجاد کند تا برهمین اساس بتوانیم مشکلاتی که در گذشته تشدید شده را تا حد قابل قبولی بهبود دهیم.
او در ادامه اضافه کرد: نخستین کاری که باید انجام دهیم برداشت مستند از وضع موجود است؛ هرکاری که قصد انجام آن را داشته باشیم باید تأثیر آن بر وضع موجود را مطالعه کرد؛ قرار نیست به صورت سریع و خطا در گذشته عمل کنیم. هر اقدامی که قرار است انجام شود باید مطالعه کنیم که چه میزان وضع موجود را تغییر میدهد. غیر از این، یکسری اقدامات ضربتی و کوتاه مدت تعریف شده که در دورههای سه ماهه و شش ماهه به بهره برداری میرسد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن اشاره به پروژههای به بهره برداری نرسیده در گذشته، گفت: یکسری پروژه در گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته، اما هم اکنون متوقف شده و با بهرهبرداری از آنها گشایشی در معابر و حمل و نقل عمومی اتفاق میافتد.
تصور میشود در یک دوره کوتاه شش ماهه شهروندان بتوانند تغییری را احساس کنند.