- حیات اقتصاد کشور مرهون تلاش کارآفرینان است
- بیانیه سپاه در رابطه با حمله نظامی به اسرائیل
- فیلم؛ پهپادهای انتحاری ایران در مسیر اسرائیل
- حمله نظامی ایران به اسرائیل آغاز شد
- «گنبد آهنین» اسرائیل چیست و چطور کار میکند؟
- دادگاهی در آرژانتین ایران را مسئول حمله تروریستی آمیا شناخت
- پنتاگون: اسرائیل از حمایت کامل آمریکا در برابر حمله نظامی ایران مطمئن باشد
- حمله نظامی ایران به اسرائیل جمعه انجام میشود
- موتورسیکلت «قرارهای یواشکی» رئیس جمهوری سابق فرانسه حراج میشود
- کارت سوخت ۲۰ میلیونی دروغ است
- جزئیات عفو ۲ هزار و ۱۲۷ محکوم
- ثبت نام خودروهای سایپا بدون قرعه کشی ویژه عید فطر ۱۴۰۳
- عکس؛ صورت کبود شده محمود احمدی نژاد
- بازیگران نمایش «عددهای نشده» معرفی شدند
- اطلاعیه قوه قضاییه در رابطه با بازرسی از رسانه فردای اقتصاد
- دلیل اعتراض کشاورزان اروپایی چیست؟
سخنگوی صنعت برق گفت: هنوز شرکت بیمه پیمانکار برای پرداخت خسارت به مشترکان خسارت دیده مشخص نشده است، اما مشترکان میتوانند در خواستشان را در وب سایت بیمه توانیر ثبت و پس از مشخص شدن پیمانکار حق خود را مطالبه کنند.
به گزارش اکوپل نیوز به نقل از ایسنا، مصطفی رجبی مشهدی درباره آخرین وضعیت بیمه برق، اظهار کرد: تاکنون دو مرتبه مناقصه برای مشخص شدن تکلیف شرکت بیمه پیمانکار برای پرداخت خسارت به مشترکان خسارت دیده ناشی از نوسانات و قطعیهای برق برگزار شده، اما هیچکدام به نتیجه نرسیده است.
وی با بیان اینکه باتوجه به افزایش قیمت لوازم خانگی و اطلاع مردم و مراجعه بیشتر آنها برای دریافت خسارت شرکتهای بیمه اعلام کردند که حضور آنها سودآور نیست و تمایلی برای انجام این کار ندارند، ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۶۵ میلیارد تومان برای خسارت مشترکان پرداخت شد و تمام کسانی که شکایت خود را ثبت کرده بودند مورد بررسی قرار گرفتند.
سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه اکنون نیز هر مشترکی که نسبت به این موضوع شکایتی دارد میتواند اطلاعات و شکایت خود را به طور کامل در وب سایت بیمه توانیر ثبت کند و مطمئن باشد که قطعا به آن رسیدگی خواهد شد، اظهار کرد: زمانی که مشترکان وارد سایت bimetavanir.org.ir شدند باید شناسه قبض خود را وارد و اگر مستنداتی دارند لازم است که اطلاعات آن را وارد کنند، علاوه بر این اگر هزینهای پرداخت کردند، فاکتور آن را به درخواست خود اضافه کنند که پس از آن وارد مراحل رسیدگی، بررسی کارشناس، تعیین خسارت، گرفتن شماره شبا و نهایتا پرداخت میشوند.
رجبی مشهدی با بیان اینکه چنانچه این خسارات در حوزه وسایل خانگی نباشد و آتش سوزی اتفاق افتاده باشد، اگر تایید شود که منشاء آن به دلیل برق بوده، پس از تعیین برآورد و انجام اقدامات کارشناسی، مراحل کار پیش میرود، گفت: اگر حادثه منجر به قطع عضو شود، مجددا بر اساس قوانینی که وجود دارد، هزینهها برآورد و پرداخت صورت میگیرد، همچنین اگر حادثه منجر به فوت نیز شده باشد، بر اساس مستندات پزشک قانونی مراحل کار پیش میرود و هزینهها پرداخت میشود، در واقع در پنج گروه لوازم خانگی، آتش سوزی، پزشکی، نقص عضو و فوت هزینهها پرداخت میشود.
وی با اشاره به میزان حق بیمهای که در قبوض برق از مشترکان اخذ میشود، اظهار کرد: مشترکان خانگی شهری ۱۰۰ تومان به ازای هر ماه و مشترکان تجاری شهری ۱۰۰۰ تومان به ازای هر ماه پرداخت میکنند و این مبلغ برای مشترکان روستایی نصف میشود.