- زنجبیل چگونه به کاهش قند خون کمک میکند
- فواید گردوی آمریکایی برای قلب
- فواید اسفناج برای سلامتی
- چطور مغز خود را با ۸ خوراکی تقویت کنیم
- چای ماچا بخورید تا قلبی سالم داشته باشید
- خوردن تمشک آبی (بلوبری) چه تاثیری بر بدن دارد؟
- خمیازه کشیدن خطرناک تر از آن چیزی است که می دانید
- چرا خمیازه واگیردار است؟
- آیا کوسه ها در برابر انسان خوی تهاجمی دارند یا فقط از خود دفاع میکنند؟
- ترامپ: بدون بمباران با ایران به توافق میرسیم
- اعلام جرم دادستانی تهران علیه چند رسانه در رابطه با انتشار اخبار حادثه بندر شهید رجایی
- وزارت دفاع: محموله نظامی در حادثه آتش سوزی بندر شهید رجایی وجود نداشت
- انفجار در بندرعباس + عکس و فیلم
- دونالد ترامپ: پاپ فرانسیس آدم خوب و سخت کوشی بود
- اولین عکس از پیکر پاپ فرانسیس در تابوت
- ترامپ: آمریکا مذاکرات بسیار خوبی با ایران داشته است
در سال ۹۹ چند درصد مردم لوازم برقی داخلی خریدند؟
در سال گذشته، ۵۱.۸ درصد از لوازم برقی خریداری شده توسط افراد مورد مطالعه، لوازم برقی تولید داخل، ٣٦.٨درصد تولید خارج و ١١.٤درصد، هر دو نوع لوازم برق داخلی و خارجی بوده است.
به گزارش اکوپل نیوز، مرکز آمار ایران در قالب طرح آمارگیری از فرهنگ رفتاری خانوار به بررسی فعالیتها و رفتارهای فرهنگی خانوارها پرداخته و حالا نتیجه بخشی از این بررسی در رابطه با رفتار خانوار در حوزه خرید را منتشر کرده است.
این آمارگیری در سال ١٣٩٩، برای افراد ١٥ ساله و بیشتر در میان ۶۲ هزار و ۵۶۰ خانوار شهری و روستایی انجام و طلاعات مرتبط با حوزه کتاب و نشریات، موسیقی، شبکههای اجتماعی، فعالیتهای ورزشی، تغذیه، سرمایه اجتماعی و ... در میان افراد ١٥ ساله و بیشتر جمعآوری شده است.
بر اساس یافتههای این بررسی که مربوط به رفتار خانوار در حوزه خرید است، در سال گذشته، بیشترین شیوه انتخاب پوشاک افراد ١٥ ساله و بیشتر از طریق تماشای ویترین فروشگاههای پوشاک با ۸۳،۴ درصد بوده است.
همچنین ٦.٣ درصد بر اساس پیشنهاد دوستان و نزدیکان، ٥ درصد مطابق مُد در جامعه، ٢.٦ درصد با توجه به شبکههای اجتماعی، ٠.٧ درصد بر اساس تبلیغات پیرامونی، ٠.٢ درصد بر اساس مشاهده برنامههای سیمای ملی، ٠.١ درصد بر اساس برنامههای ماهوارهای و ١.٧ درصد بر اساس سایر روشها، پوشاک خود را انتخاب کردهاند.
نتایج این پیمایش حاکی از آن است که اولویت ۳۸.۳ درصد از افراد ١٥ ساله و بیشتر در خرید پوشاک، پوشاک تولید داخل و ٧.٨ درصد پوشاک خارجی بوده است و برای ٥٣.٨ درصد افراد نیز اولویت خاصی بین پوشاک داخلی و خارجی وجود نداشته است.
در یک سال منتهی به زمان آمارگیری در سال ٩٩، ۱۵.۳ درصد از افراد ١٥ ساله و بیشتر اظهار کردهاند حداقل یکبار کالایی که از نظر خود افراد لوکس بوده، خریداری کرده اند.
همچنین در سال ۹۹، ۵۱.۸ درصد از لوازم برقی خریداری شده توسط فراد مورد مطالعه، لوازم برقی تولید داخل، ٣٦.٨درصد لوازم برقی تولید خارج و ١١.٤ درصد، هردو نوع لوازم برق داخلی و خارجی بوده است.