کد خبر: ۴۸۵۷
۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۶
نرخ بیکاری جمعیت ١٥ ساله و بیش‌تر ٩.٦ درصد بوده است که نسبت به فصل بهار ١٤٠٠، ٠.٨ واحد افزایش داشته است.

مرکز آمار ایران در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که رشد اقتصادی بدون نفت در تابستان سال جاری به ۳.۳ درصد رسید.

مرکز آمار ایران: نرخ بیکاری در فصل تابستان ٠.٨ واحد افزایش یافت

به گزارش اکوپل نیوز، مرکز آمار در پایان هر فصل سال گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور را ارائه می‌کند که برای فصل تابستان سال جاری این گزارش به شرح زیر است:

١. محصول ناخالص داخلی بدون نفت به قیمت ثابت سال ١٣٩٠ در فصل تابستان ١٤٠٠ به رقم ١٦٢٣٢١٣ میلیارد ریال بوده است. در این فصل رشد اقتصادی و رشد اقتصادی بدون نفت به ترتیب برابر٤.٢ و ٣.٣ درصد بوده است.

٢. شاخص قیمت کالا‌ها و خدمات مصرفی کل کشور در فصل تابستان ١٤٠٠ (بر مبنای سال ١٣٩٥) رقم ٣٣٨.٧ بوده است که درصد تغییرات دوازده ماه منتهی به شهریور ماه ١٤٠٠ نسبت به دوره مشابه قبل (نرخ تورم) ٤٥.٨درصد بوده است.

٣. نرخ بیکاری جمعیت ١٥ ساله و بیش‌تر ٩.٦ درصد بوده است که نسبت به فصل بهار ١٤٠٠، ٠.٨ واحد افزایش داشته است.

٤. جمع کل نقدینگی کشور به ٤٠٦٧٦.٠ هزار میلیارد ریال رسیده است که نسبت به پایان سال ١٣٩٩، ١٧.٠ درصد رشد داشته است.

٥. شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با ١٨.٦ درصد افزایش نسبت به فصل گذشته به ١٣٨٦٤٥١ واحد رسیده است.

در این فصل ارزش جاری بازار سهام با ١٩.٣درصد افزایش نسبت به فصل گذشته به رقم ٥٦٠٩٤٩٠٤ میلیارد ریال رسید. همچنین ارزش کل معاملات بازار بورس اوراق بهادار ٤٣١٤٥٨٦ میلیارد ریال بوده است که نسبت به فصل گذشته ٦٣.٧ درصد افزایش داشته است.

٦. کل واردات از گمرک جمهوری اسلامی ایران ١٠٨١٠ هزار تن و به ارزش ١٢٨٠٩ میلیون دلار بوده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل به لحاظ وزنی ٣٩.٩ درصد افزایش و به لحاظ ارزش ٣٧.٦درصد افزایش داشته است.

در این فصل کل صادرات غیر نفتی از گمرک جمهوری اسلامی ایران ٢٩٨١٣ هزار تن و به ارزش ١٠٩٨٠ میلیون دلار بوده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل به لحاظ وزن ٢٠٥ درصد افزایش و به لحاظ ارزش ٥٢.١ درصد افزایش داشته است.

٧. در فصل بهار١٤٠٠ متوسط قیمت هر بشکه نفت خام سبد اوپک ٦٦.١ دلار بوده است که نسبت به فصل زمستان ١٢.٨ درصد افزایش داشته است.

٨. میانگین قیمت سکه تمام بهار آزادی (طرح جدید)، سکه نیم بهار آزادی و سکه ربع بهار آزادی به ترتیب برابر ١١٣٥٦٤، ٥٨٧٥٦ و ٣٦٧٢٦ هزار ریال بوده است که نسبت به فصل گذشته به ترتیب ٨.٧درصد افزایش و ١.٠ و ٣.٨ درصد کاهش داشته است.

٩. متوسط نرخ دلار در بازار آزاد برابر ٢٥٨٣١٩ ریال بوده است که نسبت به فصل قبل ١٠.١درصد افزایش داشته است.

همچنین متوسط قیمت یورو در بازار آزاد برابر ٣٠٥٣٨٤ ریال بوده است که نسبت به فصل قبل ٨.٧ درصد افزایش داشته است. برای مشاهده این نشریه به بخش تازه‌های نشر مراجعه کنید.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر