کد خبر: ۳۰۲۵
۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
۸ سال مذاکرات دولت قبلی که از موضع ضعف و انفعال بود در رفع تحریم‌ها و حتی برآورده ساختن خواسته‌های دولت آقای روحانی نتیجه‌ای نداشت و تکرار آن مذاکرات بی‌حاصل هیچ فایده‌ای ندارد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: مذاکره برای مذاکره فایده‌ای ندارد، بلکه مذاکره از موضع اقتدار و حفظ مصالح و منافع ملی قابل قبول است به شرط آنکه نتیجه مذاکرات عملیاتی برسد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از حزب موتلفه اسلامی، اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: ۸ سال مذاکرات دولت قبلی که از موضع ضعف و انفعال بود در رفع تحریم‌ها و حتی برآورده ساختن خواسته‌های دولت آقای روحانی نتیجه‌ای نداشت و تکرار آن مذاکرات بی‌حاصل هیچ فایده‌ای ندارد.

وی تصریح کرد: اگر آمریکا رفع تحریم کند و ایران راستی آزمایی کند که آمریکا به راستی از طریق مذاکره می‌خواهد روابط بین ایران و آمریکا براساس مبانی غیر سلطه‌ای برقرار گردد و حقوق حقه ایران را که ظالمانه غصب کرده بازگرداند، آنگاه چنین مذاکره‌ای نتیجه بخش خواهد بود.

اسدالله بادامچیان: ۸ سال مذاکرات دولت قبلی از موضع ضعف و انفعال بود

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به اظهارات اخیر ظریف، وزیر سابق خارجه، گفت: وی به عنوان مسوول اصلی مذاکرات برجامی تحلیل صحیح خود را از دوران مسوولیت تدوین و اعلام کند و هرجا اشتباه کرده از ملت و روح بلند امام (ره) و شهدا عذرخواهی کند و در پی جبران برآید.

بادامچیان افزود: ظریف اکنون که دیگر وزیر دولت نیست به عنوان یک دیپلمات به صراحت نظر خود را درباره مذاکرات مطرح کند و نظر مشورتی خود را در جبران اشتباهات و خطا‌های گذشته بیان کند و مواردی را که نمی‌توان علنی بیان کرد به مسوولان دولت فعلی ارائه دهد. کشاندن موضوع به واژه‌ها و مواردی، چون تعلیق یا لغو و مواردی از این دست یک خط انحرافی است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین درباره روابط ایران و عربستان اظهار کرد: تا زمانی که سران عربستان سعودی تابع آمریکای مستکبر باشند یا علیه ملت مظلوم یمن مرتکب جنایت می‌شوند، ایران نمی‌تواند بر طبق موازین اسلامی و مبانی روابط صحیح دولت‌ها در صحنه بین الملل با آن‌ها رابطه برقرار کند مگر آنکه این روابط موجب شود که دولت سعودی، تجاوز به یمن را متوقف و بر حسب منافع و مصالح ملت مسلمان عربستان، اشتباهات گذشته را جبران کند.

وی در ادامه از تحرکات دیپلماتیک وزیر امور خارجه و سفر‌های اخیر وی به ویژه سفر به لبنان در امتداد سیاست عرضه سوخت قدردانی کرد.

بادامچیان همچنین به دولت‌های ترکیه و باکو متذکر شد که منافع ملی کشور‌های این منطقه حساس در داشتن روابط قوی و دوستانه با جمهوری اسلامی ایران است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: ایران قدرت کافی را برای حفظ منافع ملی خود دارد و ضمن مراقب در برابر توطئه‌های آمریکا و برخی استعمارگران اروپایی و صهیونیسم برای اختلاف افکنی در منطقه، به بیگانگان و دشمنان اسلام اجازه شیطنت در مرز‌ها و منطقه را نمی‌دهد. همچنین ایران حتما حضور نمایشی تروریست‌های صهیونیست و حامیان آن‌ها را تحمل نمی‌کند.

بادامچیان در ادامه با اشاره به جنایت داعش در مسجد قندوز افغانستان، ضمن تسلیت به خانواده‌های عزادار و طلب علو درجات برای شهدا و آرزوی سلامتی برای مجروحین این حادثه گفت: دولت افغانستان باید با قاطعیت مسببان این جنایت را مجازات کند و جلوی این جنایتکاران را بگیرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: قطعا ناامنی، ایجاد جنگ و انتقام جویی در بین مردم مظلوم افغانستان ریشه در توطئه‌های آمریکایی غربی دارد و اگر حاکمان فعلی افعانستان بخواهند در حکومت بمانند راهی جز از بین بردن ناامنی و ریشه کنی تروریسم ندارند.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر