کد خبر: ۳۴۹۶
۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
آن‌هایی که بیشتر از سقف تعیین شده برای مصرف گاز، مصرف کنند به طور قطع باید هزینه بیشتری هم بدهند.

وزیر نفت گفت: مشترکانی که در سقف تعیین شده مصرف کنند قیمت پارسال را پرداخت خواهند کرد و آن‌هایی که بیشتر از سقف تعیین شده برای مصرف گاز، مصرف کنند به طور قطع باید هزینه بیشتری هم بدهند.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت، «جواد اوجی» پس از دیدار سرزده از مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران افزود: با توجه به نزدیک شدن به فصل سرد سال مصرف گاز در بخش خانگی و صنایع افزایش یافته است که از هموطنان درخواست می‌شود با برنامه‌ریزی نسبت به کنترل مصرف و رعایت صرفه جویی دقت لازم را بکار برند.

وی ادامه داد: براین اساس مشترکانی که مصرف خود را کنترل نکنند به طور قطع مشمول افزایش قیمت خواهند شد.

وزیر نفت: کسانی که گاز بیشتری مصرف کنند باید پول بیشتری نیز پرداخت کنند

وزیر نفت گفت: در بخش تولید گاز آمادگی ۱۰۰ درصدی وجود دارد و پیش‌بینی این است که با برنامه‌ریزی شرکت‌های ملی گاز و پخش فرآورده‌های نفتی و در عین حال ذخیره‌سازی سوخت مایع مناسب در نیروگاه‌ها و صنایع زمستان امسال را بدون چالش پشت می‌گذاریم.

اوجی افزود: سوخت رسانی به نیروگاه‌ها نیز در وضعیت مطلوبی قرار دارد و نزدیک به سه میلیارد لیتر حجم ذخیره سوخت نیروگاه‌ها است که نسبت به پارسال ۴۵۰ میلیون لیتر بیشتر است.

وی ادامه داد: گازرسانی حداکثری به نیروگاه‌ها در دستور کار قرار دارد تا کمتر سراغ استفاده از سوخت مایع بروند.

وزیر نفت گفت: اکنون آمادگی خوبی در بخش گاز با توجه به تعمیرات اساسی که در بخش بالادستی تولید گاز صورت گرفته وجود دارد.

اوجی افزود: فاز دوازدهم پارس جنوبی تا فردا تعمیرات اساسی خود را به پایان خواهد رساند و آمادگی ۱۰۰درصدی در تولید گاز خواهیم داشت.

وی ادامه داد: همچنین تعمیرات در بخش پالایشگاه‌ها انجام شده و برای ایستگاه‌های تقویت فشارپیش بینی می‌کنیم با برنامه ریزی خوب و ذخایری که در نیروگاه‌ها و صنایع وجود دارد زمستانی بدون مشکل خواهیم داشت. جای هیچ گونه نگرانی نیست.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر