کد خبر: ۳۵۵۹
۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
شاخص کل بازار بورس امروز یکشنبه، نهم آبان‌ ماه با ۳۵ هزار و ۳۴۹ واحد کاهش در جایگاه یک میلیون و ۳۴۰ هزار واحدی قرار گرفت.

شاخص کل بازار بورس امروز (یکشنبه، نهم آبان‌ماه) با ۳۵ هزار و ۳۴۹ واحد کاهش در جایگاه یک میلیون و ۳۴۰ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از ایرنا، در معاملات امروز بیش از ۶ میلیارد و ۳۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۸ هزار و ۱۲۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۱۰هزار و ۴۴۴ واحد کاهش به ۳۵۹ هزار و ۹۷۹ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۶ هزار و ۵۸۲ واحد افت به ۲۲۶ هزار و ۸۶۶ واحد رسید.

۹ آبان؛ افت شدید شاخص کل بازار بورس

شاخص بازار اول ۳۳ هزار و ۸۷۸ واحد و شاخص بازار دوم ۴۶ هزار و ۹۱ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، فرآوری معدنی اپال کانی پارس (اپال) با ۳۰ واحد، تامین سرمایه امین (امین) با ۲۴ واحد، بانک کارآفرین (وکار) با ۱۲ واحد، لیزینگ ایران (ولیز) با ۱۱ واحد و داروسازی اسوه (داسوه) با ۱۰ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با دو هزار و ۴۲۰ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۷۰۲ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۶۰۱ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۱۸۹ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با یک هزار و ۱۷۷ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۱۷۶ واحد، نفت و پتروشیمی و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۱۲۱ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۲۸ واحد، پتروشیمی جم (جم) با ۹۹۵ واحد و پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۹۷۰ واحد با تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند.

برپایه این گزارش، امروز نماد پارس فولاد سبزوار (فسبزوار)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، آریان کیمیاتک (کیمیاتک)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، ایران‌خودرو (خودرو)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) و ملی صنایع مس ایران (فملی) در نماد‌های پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۳۷۰ میلیون و ۲۵۶ هزار برگه سهم به ارزش چهار هزار و ۶۲۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس بیش از ۳۷۷ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۹ هزار و ۲۳۱ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۸۶۱ میلیون برگه سهم به ارزش ۲۳ هزار و ۷۸۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نماد صنعتی مینو (غصینو)، بیمه دی (ودی)، ریل سیر کوثر (حسیر)، ویتانا (غویتا)، شرکت سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری (ومدیریت)، شیر پاستوریزه پگاه گلستان (غگلستا) و شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود (ثرود) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پالایش نفت لاوان (شاوان) و پالایش نفت شیراز (شراز) با تاثیر منفی بر شاخص فرابورس همراه بودند.

گزارش خطا
برچسب ها: بورس
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر