کد خبر: ۴۰۰۶
۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اذعان کرد که «با وجود تمام تلاش‌هایم، روز گذشته نتوانستیم به توافق برسیم.»

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آغاز نشست امروز (چهارشنبه) شورای حکام آژانس گفت: «علیرغم تلاش‌های من، این مذاکرات و رایزنی‌های گسترده برای رسیدگی به مسائل پادمان‌های باقی‌مانده ایران که در دو گزارش به تفصیل شرح داده شد، بی‌نتیجه بود.»

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از یورونیوز، اشاره آقای گروسی به گزارش‌هایی بود که پیشتر در اختیار نمایندگان ۳۵ کشور عضو شورای حکام که در نشست فصلی مجازی شرکت کرده‌اند، گذاشته شده بود.

رافائل گروسی: مذاکراتم با ایران درباره مسائل پادمانی بی‌نتیجه بود

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سپس با شرکت در نشستی با حضور خبرنگاران اذعان کرد که «با وجود تمام تلاش‌هایم، روز گذشته نتوانستیم به توافق برسیم.»

آقای گروسی سپس تاکید کرد که آژانس خواهان احیای ظرفیت نظارت و بازرسی‌های مورد نیاز خود در ایران از جمله فعال شدن دوربین‌ها، رسیدگی به تجهیزات نصب شده آژانس و تعمیر آن‌ها و نیز حل مسائل باقیمانده در مسائل پادمانی است.

آقای گروسی دیروز و پریروز با رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفتگو کرده بود.

راه‌اندازی دوباره دوربین‌های نظارتی تاسیسات هسته‌ای کرج که بخشی از فعالیت‌های سانتریفیوژ‌های پیشرفته ایران و غنی‌سازی اورانیوم در آن انجام می‌شود، یکی از نقاط حساس روابط میان تهران و آژانس در ماه‌های گذشته بوده است.

دوربین‌های نظارتی در جریان یک عملیات «خبرابکارانه» در این مرکز به شدت آسیب دید. ایران از راه‌اندازی کامل این دوربین‌ها سر باز می‌زند.

به گفته آژانس، ایران در ماه‌های اخیر ذخیره اورانیوم غنی شده، میله سوخت فلزی و ظرفیت غنی‌سازی خود را به شدت افزایش داده است.

قرار است شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در روز‌های پیش رو درباره برنامه هسته‌ای ایران قطعنامه صادر کند.

این در حالی است که هیات نمایندگی جمهوری اسلامی، ۲۹ نوامبر و پس از ۶ ماه، به میز مذاکرات وین برای احیای برجام باز می‌گردد.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر