کد خبر: ۴۲۰۵
۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۷
رویکرد ایران در مذاکرات این هفته، حل و فصل مسائل باقی مانده هسته‌ای نبود. ما همیشه به رویکرد دیپلماتیک امیدواریم، این همیشه بهترین گزینه است.

ایالات متحده آمریکا روز جمعه سه دسامبر (۱۲ آذر) از مقامات تهران انتقاد کرد و گفت که آن‌ها «پیشنهاد سازنده‌ای» در جریان مذاکرات هسته‌ای در وین ارائه نکرده‌اند.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از یورونیوز، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت: «دولت جدید ایران با پیشنهاد‌های سازنده به وین نیامد.»

وی همچین گفت که «رویکرد ایران در مذاکرات این هفته، حل و فصل مسائل باقی مانده هسته‌ای نبود.»

وی در عین حال گفت: «ما همیشه به رویکرد دیپلماتیک امیدواریم، این همیشه بهترین گزینه است.»

سخنگوی کاخ سفید: دولت جدید ایران با پیشنهاد‌های سازنده به وین نیامد

خانم ساکی گفت: «ما می‌دانیم که چرا اینجا هستیم. دولت‌های قبلی تصمیم به خروج از برجام گرفتند که منجر به گسترش چشمگیر و بی‌سابقه برنامه هسته‌ای ایران شد. این موضوع نمی‌تواند ادامه یابد.»

این دور از گفتگو‌ها که نخستین در دولت جدید ایران و هفتمین از زمان روی کار آمدن دولت جو بایدن در آمریکا به شمار می‌رود بعد از ظهر روز جمعه ۳ دسامبر، بعد از پنج روز به پایان رسید.

پس از پایان این دور از مذاکرات دیپلمات‌های ارشد سه کشور اروپایی شامل فرانسه، بریتانیا و آلمان در متنی که در اختیار خبرگزاری‌ها قرار داده‌اند از طرح‌های ارائه شده تیم ایرانی در این گفتگو‌ها ابراز ناامیدی و نگرانی کردند.

در بخشی از این متن که بدون اشاره به نام این دیپلمات‌ها منتشر شده آمده است: «تیم ایرانی تغییرات عمده‌ای در متن طرح‌های خود نسبت به آنچه پیشتر در شش دور مذاکرات بین طرفین توافق شده بود انجام داده که برخی از آن‌ها با متن توافق سال ۲۰۱۵ برجام ناسازگار است.»

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر