کد خبر: ۴۳۰۴
۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷
طرح‌های ارائه شده توسط ایران در مذاکرات هفته قبل پایه معقولی برای حصول به یک توافق ندارد.

وزارت خارجه فرانسه می‌گوید پیشنهاداتی که تیم جدید ایرانی در مذاکرات هسته‌ای مطرح کرده پایه معقولی برای هیچ توافقی نیست.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از یورونیوز، موضع فرانسه یک روز پس از آن اعلام می‌شود که آلمان هم در اظهار نظری مشابه رویکرد ایران در مذاکرات وین را «غیرقابل قبول» خوانده بود. سخنگوی وزارت خارجه آلمان همچنین تاکید کرده بود که این کشور انتظار دارد تیم مذاکره کننده ایرانی با انتظاراتی معقول به میز مذاکرات باز گردد.

فرانسه: پیشنهادات تیم جدید ایرانی پایه حصول به هیچ توافق معقولی نیست

روز سه‌شنبه ۷ دسامبر، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه با تاکید بر اینکه طرح‌های ارائه شده توسط ایران در مذاکرات هفته قبل پایه معقولی برای حصول به یک توافق ندارد تاکید کرد که چنین ایده‌هایی با هدف رسیدن به نتیجه در زمانی اندک که بتواند منابع همه طرفین را هم تامین کند، ناسازگار است.

در همین حال روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی به نقل از منابع آگاه مدعی شده است که حتی چین و روسیه نیز از طرح‌هایی که علی باقری با خود به مذاکرات هسته‌ای آورده استقبال نکرده و از انتظارات حداکثری ایران شگفت‌زده شده‌اند.

این روزنامه آمریکایی همچنین اضافه کرده که پکن و مسکو نیز از مواضعی که ایران در مذاکرات هفته گذشته در پیش گرفته ناامید شده‌اند.

یک مقام ارشد دیپلماتیک هم به این روزنامه گفته است هر چند روسیه و چین کاملا با کشور‌های غربی هم‌نظر نیستند، اما حتی آن‌ها هم نوعی احساس ناامیدی نسبت به امکان موفقیت دیپلماسی در مسیر مذاکرات هسته‌ای ایران کرده‌اند.

این در حالیست که تیم جدید مذاکره کننده ایرانی به رهبری علی باقری کنی گفته است، پیشنهادات آن‌ها معقول و منطقی است و بر پایه و مبنای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ و همچنین گفتگو‌هایی که برای احیای برجام در ۶ دور برگزار شده تهیه شده است.

بعد از پایان نه چندان امیدوارکننده گفتگو‌ها در هفته گذشته، دیپلمات‌ها برای گفتگو به پایتخت‌های خود بازگشته‌اند و انتظار می‌رود این مذاکرات اواخر این هفته و احتمالا از روز پنجشنبه از سر گرفته شود.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر