کد خبر: ۴۷۹۱
۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲
ما در حال بررسی این موضوع هستیم که بدانیم آیا تیم ایرانی با دستور کار جدیدی که بتواند راه‌حل‌هایی برای رفع مشکلات ارائه کند به مذاکرات بازگشته یا همچنان از همان رویکرد پیشین خود پیروی می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، قضاوت درخصوص موفقیت آمیز بودن دور تازه گفتگو‌های هسته‌ای در وین را «زودهنگام» دانست.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از یورونیوز، ند پرایس، روز سه‌شنبه ۲۸ دسامبر در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران و درخصوص روند گفتگو‌های هسته‌ای بر سر احیای برجام که در وین اتریش در حال برگزاری است تاکید کرد که هنوز نمی‌توان ارزیابی دقیقی در خصوص رویکرد ایران در این مذاکرات ارائه داد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: هنوز برای ارزیابی مذاکرات وین زود است

اظهارات آقای پرایس در حالی مطرح می‌شود که یپش‌تر میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، از حصول «پیشرفت‌های غیرقابل انکار» در دور تازه مذاکرات هسته‌ای بر سر احیای برجام خبر داده بود.

این دیپلمات روسی در حساب توییتری خود گفت که روند رفع تحریم‌ها در محیط‌های غیررسمی به صورت جدی مورد بحث قرار می‌گیرد.

این در حالیست که در سوی مقابل، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درخصوص ارزیابی واشنگتن از روند مذاکرات هسته‌ای در وین گفت: «ما همچنان در حال بررسی این موضوع هستیم که بدانیم آیا تیم ایرانی با دستور کار جدیدی که بتواند راه‌حل‌هایی برای رفع مشکلات ارائه کند به مذاکرات بازگشته یا همچنان از همان رویکرد پیشین خود پیروی می‌کند.»

دور تازه گفتگو‌های هسته‌ای بر سر احیای برجام از روز دوشنبه در پایتخت اتریش آغاز شده و طرفین تلاش‌های خود را برای بازگشت به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ ادامه می‌دهند.

مقام‌های ایرانی نسبت به نتیجه‌ بخش بودن این دور از گفتگو‌ها ابراز خوش‌بینی کرده‌اند در حالی که دیپلمات‌های اروپایی، زمان پیش‌رو برای حصول به یک توافق نه چند ماه که به تنها چند هفته رسیده است.

ایران و روسیه از آنچه این دو کشور ساخت «ضرب‌الاجل مصنوعی» از سوی اروپا و آمریکا خوانده‌اند انتقاد کرده و تاکید دارند که مذاکرات در مسیر درستی در حال پیش‌روی است.

همچنین حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، روز دوشنبه و همزمان با آغاز دور جدید مذاکرات گفت که سند مشترکی که پیشتر و در ماه ژوئن میان طرفین برای ادامه مذاکرات به دست آمده بود، کنار گذاشته شده و طرفین بر روی پیش‌نویس جدیدی برای ادامه گفتگو‌ها به توافق رسیده‌اند.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر