کد خبر: ۴۰۳۸
۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه:
زمینه افزایش صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشور‌های همسایه و افریقایی به ۴ تا ۵ میلیارد دلار در سال فراهم شده است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: زمینه افزایش صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشور‌های همسایه و افریقایی به ۴ تا ۵ میلیارد دلار در سال فراهم شده است.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از ایرنا، «مهدی صفری» پنجشنبه شب در نشست با مدیران تشکل‌ها و شرکت‌های تولیدکننده دارو و تجهیزات پزشکی افزود: پروژ‌های زیادی ازجمله سد سازی، راهشازی، و ساخت کارخانه‌های فولاد در کشور‌های همسایه وجود دارد که باید با صدور خدمات فنی و مهندسی زمینه فعالیت شرکت‌های ایرانی را در منطقه افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: برنامه دولت عراق در شمال این کشور ساخت سد و استادیوم و برخی از پروژه‌های عمرانی است که شرکت‌های ایرانی ساخت آن را بر عده گرفته اند. مشکلات صدور ضمانت نامه‌های بانکی این شرکت‌ها از طرف وزارت صنعت و بانک مرکزی در حال برطرف شدن است.

زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی تا ۵ میلیارد دلار فراهم شده است

معاون دیپلماسی اقتصادی ویر امور خارجه توضیح داد که خوشبختانه صادرات و واردات به کشور‌های همسایه به خصوص همسایه‌های غربی و شرقی رشد خوبی داشته به طوری که تاکنون در سال جاری شاهد رشد ۳۰ تا ۴۰ درصدی هستیم و امیدواریم تا پایان سال جاری به رشد ۷۰ درصدی برسیم.

صفری به مزیت‌های توسعه ترانزیت در منطقه اشاره کرد و ادامه داد که در ۲ ماهه امسال در نشست وزیران حمل ونقل ایران، قزاقستان، ترکمستان، ازبکستان، قیرقزستان و تاجیکستان برای فعال شدن ترانزیت کالا در کریدور شمال - جنوب توافق حاصل شده و قرار است این کشور‌ها بتوانند صادرات و واردات خود را از بنادر جنوب ایران انجام دهند.

صفری با یادآوری اینکه وزارت امور خارجه در زمینه معرفی محصولات شرکت‌های ایرانی درسایر کشورها، توجه به تهاتر محصولات ایرانی در فرآیند صادرات و ایجاد زمینه‌های قانونی فعالیت شرکت‌های ایرانی در سایر کشور‌ها اقدامات لازم را انجام داده است، بر آمادگی وزارت امور خارجه و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برای کمک به رفع مشکلات و توسعه صادرات محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی تاکید کرد.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر